• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Nibla

Tez,
    Jag håller bla på med planering av resor i mitt jobb, så du kan fråga mig också.

Maila om du vill så kan jag svara ikväll.

Kram på er, nu sticker jag på seminarie!

• Ab fab

självklart

har ni fått förutsättningar annars så börja med att definiera varför resan skall gå till London- vad skall de göra. Pleasure, business? vad skall de ha med sig när det åker hem

• FruTez

Ab: Några av förutsättningar:

max 4 dagar
    max 30,000kr/st - inkl. resa, transfer, måltider, aktiviteter m.m.
    minst 3 stjärnigt hotell med konferensemöjligeter.

Jag tänkte London för att man kan kan göra så mycket på liten yta och så är det ju alltid bra för ett företags anställda att öva på engelskan!

Nibla: Tack för erbjudandet! Jag kommer säkert att ha massor av frågor till både dig och Ab!

• FruTez

Ps! 45 personer!

Detta är så spännande, men väldigt nytt! hihi! Tur att det bara är ett skolprojekt! Hehe! Annars vet i tusan hur detta hade slutat! Hehe! Dom hade väl hamnat i Haparanda eller nått! Hehe!

• FruTez

Ab/ Nibla: När ni planerar för resor och sånt, har ni nån lista som ni går efter. Så att man inte missar nått viktigt?

Jag bara satt och funderade på om jag nån gång får jobba med sånt här. Det borde ju finnas rutiner för hur man gör på sitt företag, eller?

• FruTez

Jag menar, alla företag har väl sitt eget sätt att jobba på... äsch, vad jag svamlar! Hihi!

• Ab fab

Det finns det säkert men jag jobbar inte så. Jag är ju med på alla resor själv o löser det i så fall under tiden.

vad som är viktigt är ju
    -syftet med resan
    -information i tid. vi reser ju från 4 världsdelar för att mötas
    -agenda
    -hotellbokning
    -konferenslokaler
    -konferensmaterial (vi behöver alltid många eluttag, beamer och internetanslutning)
    -mat (luncher o middagar) o hur många som kommer vid varje måltid. Kolla om frukost ingår. Går det att undvika i bokningen försöker jag att inte boka det. Det är bara svenskarna o tyskarna som äter frukost...
    -i viss mån förströelse men det brukar ligga lågt på vår agenda
    -möte med lokala representanter. Våra lokalkontor kan tycka det är kul att träffa folk från koncernkontoret

• FruTez

Ab: HA det så skoj!! TRevlig helg och tack för all hjälp!!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...