• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Frujj

tänk positivt tänk positivt...

hmm undra om det finns nån choklad i skåpen... hihi

• FruTez

ab: Det blev en liten flaska bubbel i måndags (6 mån bröllop)och en flaska rödtjut till middagen som maken hade lagat! Kan vänja mig vid det! Hehe!

Frujj: Tack för receptet! Tycker att det i stort sett ser likadant ut som vanlig kladdkaka? Ska jämföra när jag kommer hem! Väntar fortf. på kesolasagnen!

Hoppas att du hittade lite choklad i skåpen och jo, nallekramar låter som nått man säger till ett barn! Hihi!

Den där receptmailgrejen känner jag inte igen??

• FruTez

ab: Alltså, jag kan vänja mig vid att maken lagar mat! Inte dricka bubbel och rödtjut varje dag! Hhahaahaha!

• Frujj

Sådärja, nu har jag pratat med fotolabbet igen. Muttrade om att vissa foton har en vit kant på 25 mm på kortsidan o 4 mm på långsidan... ojoj nä så ska det inte vara sa hon så skicka i retur så ska vi kolla. `Men jösses har de ingen som kollar fotona innan de skickar iväg dem??

• FruTez

Frujj: Vilket företag var det?

Usch, va det luktar illa här inne! Som en verkstad! Hahaaha! *fnissar och hoppas nån förstår mitt internskämt*

• Frujj

Tezz det var Fujidirekt. Kommer nog testa nåt annat företag nästa gång jag ska framkalla foton. Visserligen hade de trevlig service när jag ringde och var snabba att skicka nya foton men man ska inte behöva reklamera samma order två ggr... *surar*

Jag har tänkt göra en fotobok av mina möhippebilder nånstans, och hoppas jag hittar nåt bra ställe där jag kan göra en sån bok till hon som gifter sig snart.

• Frujj

Kesolasagen 4 pers.

1 stor burk keso (500 g)
    4 dl riven ost
    1 tsk salt
    vitpeppar
    lasagneplattor (8 st)

Tomatsås:
    1 lök
    1 vitlöksklyfta
    1 burk krossade tomater
    2 krm salt
    vitpeppar
    1 tsk oregano eller basilika
    2-2½ dl mjölk

Blanda keso med hälften av den rivna osten. Smaksätt med salt och vitpeppar.

Tomatsås:
    Fräs lök och vitlök i lite margarin. Häll efter några minuter i tomaterna med sitt spad och smaksätt med salt, vitpeppar och söndersmulad oregano. Koka utan lock i 5-10 min så såsen blir tjock.
    Smörj en ugnssäker form. Varva keso, lasagneplattor och tomatsås. Underst keso, överst tomatsås.
    Slå mjölken runt formens kanter och strö över resten av osten.
    Grädda i 225 i 30-35 minuter.
    Servera med en sallad.

• Frujj

Kesolasagne ska det stå...

sorry Tezz att jag lägger receptet rakt ut här, sitter vid datorn där jag inte har min mail och jag är för lat för att spara i nytt dokument och flytta med usb hit och dit...

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...