Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3
Hej allihop
Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)
Hej allihop
Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)
Cajsa Magnus skrev 2008-03-03 11:21:35 följande:
Ingengörsbruden
åååhhh så romantiskt och vad mysigt! såg jättefint ut!
Cajsa jag hörde minsann om ditt frieri igår. Anna var här och hon berättade allt. Shit vad superhäftigt... haha
Jag har missat det helt trots att det var på tv o nyheter osv.
...till planeringen med friska tag!!
Var ska ni ha bröllopsmiddagen, hur många gäster?
Vi kommer att vara ca 15 totalt men vill gärna äta på ngt fint ställe....Funderar på Grand, Häckeberga slott eller dyl...Inte för långt fr Lund....
Kom gärna med tips!!!
Vilken fotograf ska ni ha?! Har spanat lite på Rix o Nordén...någon som hört ngt? Caroline inne i Malmö har fina foton osså.....
Vi ska ha festen/middagen på AF-borgen i Lund
vi blir 80-85 personer och ska ha trerätters sittande.
Liveband och fri bar på kvällen.
Fotograf kommer vi att skita i då vi har så många superduktiga fotografer i familjen. Tre av dem (de som vi tycker tar bäst foton) ska möta oss vid kyrkan en timme innan och ta olika foton på oss både ensamma o tillsammans m barnen, sen ska de fota och filma i kyrkan. Känner inte att jag vill slänga flera tusen på fotograf, jag avskyr att ha foton framme och när sjutton skullle jag titta på bröllopsfotona!!??
Är inte min grej helt enkelt... de kommer ju finnas i ett album. Minnena är det viktigaste och foton hjälper ju till men för min del måste det inte vara proffsfoton!
Annars gillar jag ramona Bach tror hon är från trelleborg??
Jag älskar ju maten på Klostergatans vin och delikatess, där är ju fint men inte typ fint som Grand, alltså på samma sätt, men maten är bättre än någonannanstans!
Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-03 11:36:24 följande:
Vi ska vara på Kyrkeheddinge hemvärnsgård och ha trerätters middag med 20-35 gäster (vet inte hur många som kommer än) Gottebord senare på kvällen. Tårta skippar vi!
Fotograf kommer min m2b syster och sambo att vara! De är båda väldigt duktiga! ... och billiga
En väldigt mysig fin resataurang är St Markus vinkällare i Malmö vid Gustav. Otroligt mysiga lokaler och stämningsfullt! God mat är det också såklart!
Anja, Jo tack frieriet blev lite större än planerat...men nu har vi haft våra 15 minuter av kändiskap...tyvärr så kommer vi även att få äran att vara med både i Allers och Hemmets Journal..kan det bli trevligare...
Ingenjörsbruden...jag kan även tipsa om 4:a årstiderna ..där åt Magnus och jag min förlovningsmiddag...super god mat och ligger vid Stortorget i Malmö. Lokalen är en källarlokal med tegel och en massa valv...super nice.
Själva letar vi fortfarande en lokal som är fair i pris...och ligger ute på österlen och rymmer 60 personer.
Här hittade jag en perfekt trâd juh =)
Gifter mig i Lund den 23e augusti!
Cajsa
har ni kollat Skånes tranås??
Man kan även hyra hela vandrarhemmet som ligger intill, ganska billigt!
En annan tjej här i Lundatråden ska gifta sig där i sommar och hon har catering från Lund som fixar maten där... Finn inn, om du känner till dem. HELT JÄ..LA SUPERDUKTIGA! Suverän mat, till sjyssta priser och de tar hand OM ALLT. Är experter på bröllop minst sagt!
www.skanetranas.com/
klicka på fest och bröllop... tror det stod att de klarar 120 sittande gäster i själva salen och att glasverandan (supermysig) tar 60-80 pers. Perfekt med middag i ena salen coh dans i den andra! Stort kök är där oxå, så att catering personal kan fixa allt de behöver!
Mycket mysigt!