• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3

Hej allihop

Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)

• Svar på tråden Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3
  • NEoMA

Tänkte bara säga hej :)
    Jag och min sambo skall nämligen också gifta oss i Lund i sommar, närmare bestämt den 8 augusti. Hoppas det går bra med allas planeringar?!

• Flamora

Ja, eller hur är det fint! Ni har alltså hittat ett ställe som hyr ut den outfiten? Det hittade inte vi...

Fysio skrev 2008-02-19 17:50:18 följande:
    Flamora! Det ser ut att vara i stort sett samma kläder som min sambo nu bestämt sig för att hyra. Det e kanon fint!
  • Fysio

Ja men det var i Malmö... stiliga högtidskläder! dom var jätte duktiga där!

• Cajsa Magnus

Hej!! Är det någon som känner till någon bra skräddare i Malmö/Lund trakten som är duktig på att sy klänningar? //Cajsa

• felines

Äntligen tillbaka efter lååångt uppehåll! Mitt segdragna examensarbete blir äntligen klart denna veckan. Presentationen är över och rapporten fick bara mindre kommentarer. Pust, snart är man fri från i alla fall skol-ångest så att man kan ägna sin uppmärksamhet åt roligare saker, som BT ;)

Vad kul att du hittade en klänning du gillade Anja! Jag tror också jag har hittat min även om den var lite för liten för att prova. Men detär svårt, egentligen har jag alltid velat ha en chifongklänning som faller vackert när man går så det händer något med tyget när man rör sig. Hittade nyligen denna:
    www.romanticaofdevon.co.uk/galleryemail.php
    Men den är nog inte lika fin som denna som jag tror jag fastnat för:
    www.romanticaofdevon.co.uk/galleryemail.php
    Den senare känns på något sätt mer bröllopsklänning även om jag inte hade tänkt behålla rosorna.

Vad tycker ni?

Vi måste ta en fika nån gång alla Lundatjejer. Alltid skoj att träffa nytt folk. Sugna?

• Anja 19 juli 2008

Håller med dig... Den andra klänningen med rosorna är vackrare... Tycker faktiskt att rosorna gör sitt... tror du inte att det kan bli lite fattigt om du tar bort dem!

Jag är annars inte alls en sån person som faller för sånt där men när jag provade klänningar så var det många som hade just såna där rosor och ärligt talat, jag testade att ta bort dem men då förlorade klänningen på det! Men prova dig fram...

du kanske tycker att den ser finare ut utan rosorna och då ska du såklart ta bort dem... HÅller med om att det är spännande med tyger som det händer något i

Och det är SJÄLVKLART att vi ska träffas och ta en fika!! Vore ju superkul ju!

Hur snart tycker du Felines? Vi skulle kanske kunna få ihop något till nästa vecka? Denna veckan är rätt uppbokad för mig tyvärr.

• Anja 19 juli 2008

Cajsa Magnus

jag känner tyvärr inte till någon sömmerska i våra trakter som syr brudklänningar.

Men sök på nätet... man hittar det mesta där ju

• Jen82

Jo jag skulle oxå vilja hänga med på fika, men jag kan inte nästa vecka då har begravningen på fredagen.
    Annars kan jag nog veckan efter men jag slutar inte förrän tidigast 16.00 o de e i Lund.

Jag ska boka lokalen idag för jag inte litar på vädrets makter i sommar.
    Men om de blir fint strunter jag i lokalen o tar de i trädgården hos mina föräldrar.
    Hehe.

• Anja 19 juli 2008

Jen82

låter klokt att boka lokal för säkerhets skull... jag litar heller inte ett dugg på vädret

Visst kan vi väl ta en fika veckan EFTER nästa vecka

Låter bra... vilka är på??

• NEoMA

Låter skoj, jag e med... förhoppningsvis om det inte kraschar med mitt något kaotiska schema

Svar på tråden Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3