• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3

Hej allihop

Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)

• Svar på tråden Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3
  • labbråttan83

Hej hej!
    Jag hänger gärna med på fika, kul initiativ! På vardagarna kan jag inte förrän vid 18 då jag jobbar i Malmö.

Tidförslag: 11/3 kl 18 eller 13/3 kl 18 eller 16/3 kl 15
    Plats: Stationen i Lund, därifrån kan man ju gå till vilket café som alla känner för...

• ingenjörsbruden

Cajsa Magnus skrev 2008-02-25 20:41:33 följande:

Hej!! Är det någon som känner till någon bra skräddare i Malmö/Lund trakten som är duktig på att sy klänningar? //Cajsa
    Jag känner till en tjej i Genarp som är väldigt duktig o utbildad skräddare. Hon har hållit i kurser åt medborgarskolan där man har fått sy egen korsett!! Kanonkurs!! :)
  • Cajsa Magnus

ingenjörsbruden

Det låter ju perfekt. Genarp är granngårds..har du något namn.

• Cajsa Magnus

Fika låter supertrevligt..dock så är jag ett år efter er alla andra..

• felines

Cajsa, det är lugnt jag gifter mig först augusti 2009 med men jag är en brud med framförhållning ;) Häng med!

Anja, angående rosorna, du kanske har rätt men man håller ju i en riktig bukett med, lite kaka på kaka då men jag ska prova.

Ingenjörsbruden... låter som en kurs för mig, tänkte skaffa mig en hobby nu när jag har råd, sy är skoj och korsett är sexigt! Går kursen fortfarande?

Vad gäller datum... Jag röstar på 11/3 och hoppas att man hinner hem från jobbet till 18. Nästa vecka börjar jag mitt nya jobb i malmö så jag har ingen aning om hur det kommer se ut för mig.

• ingenjörsbruden
    felines skrev 2008-02-27 17:43:40 följande:
    Ingenjörsbruden... låter som en kurs för mig, tänkte skaffa mig en hobby nu när jag har råd, sy är skoj och korsett är sexigt! Går kursen fortfarande?
    Vad gäller datum... Jag röstar på 11/3 och hoppas att man hinner hem från jobbet till 18. Nästa vecka börjar jag mitt nya jobb i malmö så jag har ingen aning om hur det kommer se ut för mig.
    Såg inte kursen i deras kursutbud nu i våras......Men vi var få sin gíck den då osså....Har börjat irritera mig lite på att jag inte sydde fler korsetter.....sydde bara en 1500-tals korsett o då blir man plattbröstad....eller brösten trycks rättares sagt upp till halsen....

Jag hoppas på att få vara med i denna tråden.....men jag återkommer efter skottdagen!!!
    Alla datumen som föreslagits går bra för mig!!

Håll en tumme för mig i morgon!!!
  • Anja 19 juli 2008

Åååhh just det ingengörsbruden, du ska ju FRIA imorgon...

shit så spännande! Modigt! Du måste rapportera så fort du kan

• ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-28 10:12:34 följande:

Åååhh just det ingengörsbruden, du ska ju FRIA imorgon...shit så spännande! Modigt! Du måste rapportera så fort du kan
    oooooo jag lovar att rapportera!!!!

Det pirrar rätt bra i magen nu!!!
  • labbråttan83

Lycka till ingenjörsbruden!

• felines

Lycka till! Shit vad modigt! Själv är man så himla gammaldags! :)

Svar på tråden Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3