Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3
Hej allihop
Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)
Hej allihop
Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)
Hej igen tjejer! Hur gör ni med era blivandes kläder... vi var och provade lite idag i Malmö .... hade tänkt att hyra... men jag tyckte det mest såg ut som utklädningskläder.... frack och smoking går hel bort och dagens andra alternativ rosade inte heller direkt mitt sinne... suck... var allmänt trött och sur när vi åkte där ifrån.... HJÄLP!
Fysio
tack för komplimangen. Klart vi har skitbra smak, hehe...
Vikommer nog att köpa en snyggare kostym där sambon kommer ha väst och plastrong/kravatt och vit skjorta under.
Han är kort bara 1.75 så frockcoat går bort och som du säger, frack coh smoking är (förlåt) något av det fulaste jag vet så det skulle han ALDRIG få lov att ha för mig
Så en snyggare, mörkgrå/randig eller svart/randig kostym med cremefärgad väst/kravatt eller grå/silvrig väst/kravatt är vad jag har tänkt mig
Hej på er!
Först lite update om klänningen... Ble väldigt besviken på mipaform i staffanstorp, det var stängt när jag kom dit fast det skulle vara öppet enligt hemsidan. Så jag åkte tillbaka till Lund, gick in på millans och hittade en söt liten klänning i samma stil fast vit, bara 2200 !!!. Så nu blir jag en vit brud i alla fall! Tänkte själv piffa upp den med ett sidenbad i midjan, går att hitta fina på Panduro Hobby!
Min m2b är 1,96 cm och hitta kläder till honom överhuvudtaget är ganska jobbigt. Vi letar efter bra modeller på svart/mörkblå kostym lite överrallt. Vi har ett hopp kvar på Malmströms!
labbråttan
berätta nu... vilken nixa??? modell nr??? nyfiken ju!
Hejsan tjejer!
Jag hade skrivit ett jätte långt meddelande här igår men när det skulle laddas upp var det strul på sidan så allt försvann... suck... jag summan av kardemumman var i alla fall det där men kläder.... Efter fredagens upplevelse i Malmö var jag ganska uppgiven. Min sambo är också ganska kort och smal och han blev påtryckt en frockcoat och ett par frackbrallor som var alldeles för stort och för långt.... såg helt galet ut och brallorna var ju mer vidd i än vad det är i min klänning. I panik for vi dock in till Spirit på Nova och kollade kostymer. Fanns jäkligt mycket snyggt... dessutom kan dom sy upp Tiger kostymer i valfri modell och tyg.... grymt! Dock gav vi uthyrning en chans till och hittade ett riktigt guldkorn - Stiliga högtidskläder i Malmö. Dom var verkligen måna och lyhörda. Var lätt komiskt att dom visade en modell min sambo INTE skulle ha på grund av sin kroppsform och det var exakt den han fått på sig i andra butiken. HA HA HA!!! Så nu blir det frockcoat i alla fall... i en lite figursydd lite kortare modell och med matchande kostymbyxor till. Ljust Iworyfärgad väst med silvertrådar i och samma plastrong. Blev riktigt riktigt snyggt. Skönt att ha det klappat och klart!
Anja
Modellen tror jag var 7527 men den finns inte med i NIXAs galleri på hemsidan. Den är en vadlång klänning, V-ringat i halsen, tajt runt midjan och en A-formad kjol. Usch vad svårt att förklara....
Nu har jag en bild på en klänning som liknar min i mitt galleri. Min är dock endast vadlång och ingen slöja!
Labbråttan
jag kan inte se ditt galleri. Är du säker på att du har ställt in så att man kan se det?
oops Nu har jag det!
Hej allihopa? Hur går det för er? Jag ska skicka ut inbjudningarna imorgon så nu känns det som det är riktigt på gång!
Jag köpte senaste Amelia brud&bröllopstidningen om döm om min förvåning när jag hittar min klänning i tidningen Det är nog första gången jag känner mig riktigt trendig...