• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3

Hej allihop

Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)

• Svar på tråden Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3
  • labbråttan83

Hej på er!

Vi ska gifta oss den 14 juni i Staffanstorps rådhus men vi bor i Lund så jag tänkte att det var helt ok att vara med här!

Kul att läsa om era planer! Vi bestämde oss strax innan nyår att vi skulle gifta oss till sommaren så det var lite panik med att hitta lokal men det ordnade sig. Så här mycket är fixat:
    Vigsel bokad i Rådhus
    Kyrkheddinge hemvärnsgård som lokal
    Ringen beställd- kommer med posten den 22 jan LÄNGTAR
    Inbjudningskort snart klara...

Ska iväg och prova ut en klänning på lördag, någon som vet om mipaform i staffanstorp är bra? Sedan är det väl dags att titta på tårta, bestämma blommor etc... Puh...

• Anja 19 juli 2008

labbråttan

då har du ju tårtesset i Staffanstorp som gör bröllopstårtor Om ni ändå ska vara i Staffanstorp menar jag

Välkommen till tråden förresten. Självklart är detta en tråd för alla som bor runt Lund/Malmö osv.

Vad är det för ring du beställt... Jag har precis fått hem ett ringmått från vigselbutiken.se så jag ska beställa våra ringar ikväll, iiiihhh...

INsåg att mina fingrar är mindre än jag trodde. Har storlek 15.6. Så jag ska även få en ny förlovningsring för jag har redan förminskat den en gång och blev inte nöjd med resultatet (gjorde det hos i en ringbutik här i stan) så vigselbutiken ersätter mig med en helt ny förlovningsring om jag köper min vigselring hos dem...

Iiihhh... Har en helt slät, kantig vitguldsring (schalins glaciär 237-5) 5 mm bred och så ska jag ha en tunn ring med diamanter runt, den är bara 2,5 mm bred men glittrar ACK SÅ VACKERT Schalins Passion i vitguld...

• Anja 19 juli 2008

Själv ska jag prova brudklänningar den 16 feb men jag måste köra diet innan dess för jag har gått upp så mkt under julen. Har rätt mkt övervikt, ca 15 kg som måste bort egentligen men jag ska ha korsett så det får bli så många kilon som jag klarar att gå ner och resten får snöras in, haha...

Jag och min toastmadame ska åka till backaryd, till hon som har www.dreambride.se (älskar hennes urval av klänningar) för hon har korsetter och brudklänningar av precis det märket jag tänkt mig. Vill ju inte behöva köpa korsett först och SEN prova klänningar för att upptäcka att korsetten inte passar till min drömklänning.

därför får vi köra 16,5 mil x 2 men det är det värt med tanke på hur otroligt underbart bemötande och service jag fått varje gång jag skrivit till denna tjej och ställt frågor (en hel del frågor under 1 års tid nu *asg*).

jag LÄNGTAR såååå...

Kolla gärna min ring: anjasbrollops.blogg.se/1199696223_ringen.html

förlovningsringarna:
    anjasbrollops.blogg.se/1187905562_vigselringen.html

(scrolla ner en bit, det är ett gammalt inlägg där jag ännu inte hade bestämt mig för vigselring *asg*)

och min klänning och korsett:
    anjasbrollops.blogg.se/1199556392_korsett.html

• labbråttan83

Anja 19 juli 2008

Ringen är beställd från www.titanringar.com och är modellen "close together", alltså VÄLDIGT lik din ring Bra smak tjejen! Min är bara lite bredare (4 mm) och med färre stenar (7 st 0,02 ct briljanter). Jag har sedan tidigare en förlovningsring i titan från Guld och Silversmedjan här i stan men var inte nöjd med deras service/underleverantör. Är i alla fall en titanring med ett band av 23 K guld i mitten. Lycka till med beställningen ikväll!!!

Var inne på tårtesset, verkar vara ett bra ställe, fina tårtor hade dem i alla fall. Tack för tipset!

Låt mig sedan bara säga, herregud vilken snygg klänning!!! Den var faktiskt en av de finaste jag har sett när jag har tittat omkring! Du kommer säkert se strålande ut! Själv ska jag inte ha en helvit klänning utan något i stil med detta: mipaform.space2u.com/default2.asp
    Jag hade tänkt använda denna på min kusins bröllop lite senare på sommaren ha ha

Blommorna hade jag tänkt beställa på Mårtenssons blommor, de har en jättefin bukett på hemsidan med vita roser och gröna blad (är inte så bra på vad blommor heter ) runt om. Undrar bara vad den kostar...

• labbråttan83

Angående ringarna: De båda ringarna är lika breda (4 mm) och guldbandet på min förlovningsring är lika brett som bandet av diamanter på min blivande vigselring. Jag byter alltså upp mig lite på min bröllopsdag hi hi. Hoppas det kommer se bra ut tillsammans, alltid lite svårt när man beställer från nätet.

• a wife to be

Hej Anja.

Döm om min förvåning när jag såg din nuna här! Vad roligt att ni ska gifta er. Vi ska gifta oss den 23 augusti. Hoppas allt är bra med er.
    Kram Annelie

• Fysio

labbråttan! Välkommen hit... vi ska också gifta oss den 14 juni =) Jag gillade din klänning jättemycket... hur ligger den i pris??? Dom hade många fina... tänkte till min tärna....
    Själva har vi nu bankat ihop alla våra inbjudningskort så dom ligger laddade. När ska ni andra skicka ut inbjudningarna???

• Fysio

ANJA!!! Jag spanade lite på din blogg och av dina 5 frisyrer ligger 4 även sedan tidigare i min lilla bildmapp.... god smak =)Jag måste dock odla lite innan jag kan få till dom där... annars får man väl dra till med lite löshår!

• Ankan80

Labbråttan- fin klänning du hittat.
    Har du koll på priset?

• labbråttan83

Vad kul att ni gillade klänningen!
    Priset vet jag inte än, tror det ligger runt 3-4000 kr. Jag ska prova den på lördag så då vet jag exakt!

Angående inbjudningar har jag gjort 3 olika förslag i Microsoft Publisher, min m2b får väl bestämma vilken det ska bli så får han också ngt att säga till om ) Tänkte skicka ut dem i februari.

Fysio: 14 juni rules )

Svar på tråden Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3