• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3

Hej allihop

Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)

• Svar på tråden Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3
  • tessimessan

Fysio,

Den klänningen du länkat till har jag också provat! :)
    Jag valde mellan den och Nixa 7500, till slut blev det Nixa-klänningen ändå till min mammas stora sorg. Hon älskade Forever Yours klänningen.!

• Anja 19 juli 2008

Fysio

OTROLIGT vacker klänning! Tyvärr har jag för kraftig figur för en sådan klänning men hade jag fortf varit smal så hade jag definitivt velat ha en sån klänning

Supervacker!

Jen82

Just nu är jag värdelös m min vikt... suck, lyckas inte hålla mig ifrån nånting.

Annars gör jag så här när jag går ner i vikt. Jag rör mig mer än jag brukar, jag äter nyttigare, mindre portioner, fullkornsalternativ både när det gäller bröd, pasta och annat spannmål, jag äter mer grönsaker och bara en portion vid måltiderna, skippar sötsaker osv, äter liiiite godis på lördagar, dricker mycket vatten, om jag får sötsug så tar jag en lite bit 70%ig choklad till mitt kaffe osv.

Byter ut mitt socker mot sötningsmedel osv...

Tja det är väl så jag gör. En och annan måltidsersättning blir det ibland. Kör inte på pulverpåsarna då, utan på bars (som ju faktiskt är goda tycker jag
    Hur gör du?

• Fysio

Tackar! Men Anja... jag tillhör verkligen inte det trådsmalagardet men denna modellen var väldigt fin i alla fall. Och tessimessan NIXA klänningen var riktigt cool. Var tvungen in och kolla =) här var det tvärt emot med klänningsvalet dock... min tärna och min blivande make tyckte en annan. Hade två givna finalklänningar som vi alla tre var överens om. Det andra var en KIK men jag gillade inte riktigt deras färg/material... kändes lite skitig på något sätt... nä jag tror det här blir toppen!

• tessimessan

Fysio, tack så mycket! Ja, jag älskar den klänningen.. har tittat på den typen av modell ända sen jag började fundera på bröllop öht.

• Jen82

Anja!
    Jag väger ca 8kg för mycket.
    Älskar allt som är SÖTT godis glass chips läsk osv.
    Det är det slut med från o med i morgon.
    Jag ska börja träna imorgon.
    En väninna sa till mig idag " Nu ska vi börja träna igen" Jag bara ja gärna!
    Äntligen någon att träna med förutom mamma som inte är någon person som passar till det.

Imorgon ska jag ut o gå en massa och sedan ska jag kanske gå på friskis o svettis imorgon.
    Beror på vad de har för träning :)

Ha en trevlig kväll!!

• Fysio

Hejsan tjejer! Jag har varit på floristbesök i dag. Är det någon som har lite prisuppgifter kring vad det kostar... Ska ha egen bukett, tärna och två coursage (stavas det så?!?!?) ja i alla fall... har fått prisuppgifter från två ställen och det skiljer oerhört mycket...

Tessimessan och Anja... jag ska och ge mej in i "slimma ner mej träsket" 6 kilo ska bort... hade det inte varit för all julmat så hade det ju varit lättare men men det e bara att bita ihop. Håller tummarna för oss

• Fysio

oops... sorry... Ska inte blanda in dej Tessimessan i våra vikt bestyr... Jen82 menade jag såklart...

• Jen82

Hehehe :)
    Jag har tränat 3dagar denna veckan.
    Idag hann jag inte dit tyvärr.
    Kanske jag tränar på lördag...

Blommor vet jag inget om, jag ska ha konstgjorda som en vän i england ska göra till mig.

• Anja 19 juli 2008

Fysio

vilka florister har du varit hos och vilka prisuppgifter har du fått? Vill jättegärna veta för jag har inte en susning om vilka som är bra, eller vilka som är dyra/billiga.

Hur gjorde du när du valde... har du erfarenhet av olika florister och kan ge nåt tips om någon som är duktig?

jag ska förvisso ha en så grymt enkel bukett att jag funderar på att binda den själv *asg*

Ska bara ha mörkrosa gerbera, inget annat, en rund bukett, liten ombunda med vitt sidenband *asg* så egentligen är det nästan för enkelt för att låta en florist göra det

Fast jag kanske sätter i någon vit blomma oxå. har inte bestämt mig

• Fysio

Jag har varit och pratat med dom på två olika ställen här i Bjärred (blomsterpågen verkade riktigt grymma!!!)och sedan kollat lite med kompisar som gift sig tidigare. Tycks ligga runt 800-1000 för bara brudbuketten men det är väldigt svävande eftersom det beror på vilket typ av bukett man ska ha... Jag vill ha en ganska enkel i vitt/grått/silver. Typ vita rosor, hjärtan på tråd och samma silverband som vi har i inbjudningarna... Eftersom jag själv är ganska kort och vi ska vara i en liten kyrka så får ju buketten vara ganska slimmad också... var ute på ett litet ställe ute på landet... norr om Dösjöbro mellan kävlinge och Landskrona liksom... Dom tog halva priset på buketter och typ 45 för coursage... dessutom tycktes floristen verkligen förstå mina yviga beskrivningar på hur jag ville buketten skulle se ut så ja... det blir nog det stället för mej.

Svar på tråden Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3