• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3

Hej allihop

Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)

• Svar på tråden Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-10 10:15:21 följande:

Annedin gris, dom är SKITSNYGGA. nu blev jag plötsligt missnöjd m mina egna De känns helt simpla jämfört m dina... du som inte ALLS var någon pysselmänniska, din jä..la lögnare För det är väl aldrig A som gjort dem heheDe är förresten här:anjasbrollops.blogg.se/1204361901_inbjudnings...
    Dina var osså skitsnygga!!!
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-10 10:13:32 följande:

MatchlessLadyvar ligger Jönssons blomsterbutik? I Lund eller utanför Jag har ännu inte bestämt florist... har så enkel bukett förvisso att jag börjat fundera på att ta det absolut närmsta, dvs blomsterbutiken precis vid stationstorget, ni vet på andra sidan stationen! Vi gifter oss ju i Klosterkyrkan och jag har bokat Tokyo makover, precis vid stationen på Stationsgatan (heter den så) bredvid wraphouse är det väl, för både hår, nagla och make-up. Någon som vet något om dem? För jag har noll koll förutom att jag fick dunderpriser! 500 för hår, 500 för naglar coh 500 för makeup Suveräna priser tycker jag! Jag hade lagt typ 3500-4000 i budgeten för detta och kommer undan med 1500 istället! inkl provmake-up och uppsättning och så är det så nära, jag kan sitta och se kyrkan från fönstrena lixom, man får även champagne, lättare lunch och hjälp m påklädning osv. De var så trevliga och jag kände mig verkligen ompysslad redan när vi pratade om det, haha...
    Jäkla bra pris, Anja!! När ska du provsminkas?

Jag har tänkt sminka o fixa naglar själv.....men hur mkt ska man ge för en håruppsättning?! 1000:- borde väl räcka eller?
    Ska höra med salongen i Sandby.....
  • Anja 19 juli 2008

Jag satte ett ganska sent datum för att jag ändrar mig så ofta *asg* Vill inte hinna ändra mig en gång till + att jag vill att min klänning ska hinna komma innan dess (den tar 12-14 veckor så den kommer förhoppningsvis i slutet av maj) och det är först då som jag till 100% kan vara säker på vilka smycken jag vill ha, vilket diadem/tiara jag vill ha och OM jag ens vill det.

Allt måste ju passa till klänningen... är på nåt vis den som avgör hur resten ska se ut!

Så den 4 juni ska jag provsminkas och få håret uppsatt. De har avsatt halva dagen åt mig ska bli underbart...

Jag hoppas såååå att jag blir nöjd! Får panik när jag tänker på att man INTE skulle bli det så man måste försöka få tag i någon annan såååå tätt inpå. Men det KOMMER INTE hända Peppar peppar ta i trä...

När ska ni provsminkas och fixas?

• Anja 19 juli 2008

jag tycker absolut att 1000 kr borde räcka men jag vet att många salonger är dyrare än så! Tyvärr...

Kanske inte utanför Lund så i S.Sandby borde det ju räcka tycker jag!

• Anja 19 juli 2008

Ingengörsbruden

AAahhh vilken tuuur ni hade! Örenäs är fantastiskt så har ni prel.bokat det SLÅ till vetja!!!

Absolut jag hade inte tvekat! Där är otroligt fint!

Vad kul att din sambo blev eld och lågor över idén om Glumslöv. Superfint, lantlig idyll och sååå vacker skånsk kyrka

• Anja 19 juli 2008

Fysio vad trist...

jag måste helt ärligt säga att jag inte heller är 100% på att jag kommer kunna imorgon...

Vilka ÄR det som säkert kommer!???

• Anja 19 juli 2008

23augusti2008

jag har inte bestämt florist men ska ha så enkel bukett att jag faktiskt funderar på att fixa den själv... Fast jag vet hur mkt jag kommer ha att göra där på slutet speciellt på själva dagen så jag vill egentligen få den fixad åt mig

Ego ska vara bra har jag hört! Härligt m bröllopsnatt på Lundia oxå vilken kyrka gifter ni er i?

• 23augusti2008

Hej Anja
    Vi gifter oss bara borgerligt pâ râdhuset. Ska bli en ganska sâ enkel vigsel med närmaste familjen.
    Vad bra att du hört positivt om ego. Efterom jag inte bor i lund nu sâ kan jag ju inte gâ runt och se lite hos olika. Sâ jag bokade hos dem för att de hade bra briser och var trevliga pâ tel.
    Sâg att du bokat hos tokyo, de verkar ha jättebra service med allt du skrev =)
    Fast hos ego ville de bara att jag skulle komma pâ prov en vecka innan, sâ att de skulle ha det sâ färskt i huvudet som möjligt sa hon, eftersom det är mânga bröllop under den perioden.. Fast dâ mâste det ju bara bli bra hehe..

Vill ocksâ ha en väldigt enkel bukett, sâ dâ blir det väl inte för snet att fixa det i juli hoppas jag!

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-10 10:28:08 följande:

23augusti2008jag har inte bestämt florist men ska ha så enkel bukett att jag faktiskt funderar på att fixa den själv... Fast jag vet hur mkt jag kommer ha att göra där på slutet speciellt på själva dagen så jag vill egentligen få den fixad åt mig Ego ska vara bra har jag hört! Härligt m bröllopsnatt på Lundia oxå vilken kyrka gifter ni er i?
  • Anja 19 juli 2008

Ingengörsbruden...

jag hade haft all möjlighet att fika mitt på dagen, men på e.m när vi har som mest här hemma med barnen, middag, nattningar, läsa sagor osv. Är inte jättekul att sticka iväg då iochmed att jag jobbar så himla ofta på kvällarna så missar jag allt för ofta denna stund med barnen. Nu har jag äldsta sonen precis kommit hem, igår kväll, efter att ha varit borta i 10 dagar, så det känns extra jobbigt då.

Finns ingen möjlighet att ni kan tidigare? Typ mitt på dagen? Jag hade gärna träffats tidigt, typ en förmiddagsfika!

Svar på tråden Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3