Brudar i Lund, sommar 2008 - del 3
Hej allihop
Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)
Hej allihop
Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)
Jag håller med, det är nog lite långt med 5 mil.. Tyvärr.
Ja....vi är lite i valet o kvalet.....
När min svåger o svägerska gifte sig så körde vi 44 km fr kyrkan till restaurangen..... O det fungerade.... Men de gifte sig i aug o var tydligen inte ute i så god tid med bokningarna....
Glumslövs ka verkar vara SÅ fin!!
Nåja...vi får spåna lite mer....
Japp, jag tycker också att 5 mil är lite långt... speciellt med tanke på att ni ska gifta er på vintern och väglaget kan vara oförutsägbart. Men Örenäs slott är otroligt vackert och likaså miljön runt omkring!
Har en tråkig nyhet för ingenjörsbruden:
Det är fullbokat för bröllop på örenäs slott hela 2008...
Labbråttan
ja jag tänkte nästan det när Ingengörsbruden skrev det, att ett sådant populärt ställe är ju uppbokat för länge sen troligtvis...
När jag bokade AF-borgen i JANUARI 2007 så var vår helg en utav de få lördagar som var lediga sommaren 2008! Hon sa att jag hade TUR... Då tänkte jag VA, det är ju 1,5 år tills dess men jag har förstått nu att om man vill ha ett utav de "populära" bröllopsställena så gäller det att vara ute minst ett år i förväg. Tyvärr...
Men ge ej upp ingengörsbruden... när jag bokade vårt band som är superpopulärt så var de egentligen uppbokade alla helger från april till september men den dagen jag ringde så hade de fått en avbokning på JUST VÅRT datum!! Så man kan ha tur!
tjejer! tycks tyvärr som att fikaplanerna på tisdag går mej om intet... så är det när jobb kommer emellan... men men vi får försöka hitta ett nytta datum vid senare tillfälle hoppas jag på! Hoppas ni får det trevligt och att ni spånar många kloka bröllops ideér som ni delar med oss andra här på BT sedan!
är det någon som kan rekommendera en bra nagelsalong här i Lund?
Jag vill oxå veta en bra nagelfixare!
*hihihi*
Jag hade redan prel.bokat Örenäs slott när jag skrev frågan!!!
De har fullbokade april-sept, sen är det gåsamiddagar o sen är det julbord men precis den helgen som vi är inne på så är de "lediga""!! *tjohooo!*
Anja...jag nämde ditt förslag om Grumslövs ka för min m2b o han blev "eldolågor"! Så vi ska kolla om det är möjligt med vigsel där!!
Jag var mest inne på Södra Sandby ka då vi bor här o det eg "vår" ka.....Men inget är spikat än!!
Hej lunda-tjejer!
Har ni bestämt florist i Lund än?
Isâfall hur mycket kommer den kosta ungefär?
Jag försöker fâ en massa info om olika saker i förväg, eftersom jag kommer till sverige i juli (och gifter oss i augusti) sâ det skulle varit enklare om jag har lite info innan sâ jag vet vart vi ska gâ och frâga...
Nu är iaf lite saker bokade:
Ego för smink och hâr +prov veckan innan
Lundia för bröllopsnatt!
Glad att det är avklarat =)
Berätta för er, vet ni än vart ni ska göra de här sakerne (...och andra..)
Lyca till !