• Miss Blue

***080823 del 2***

Halloj alla brudar som gifter sig 23 augusti 2008, nu är det dags för del 2! Välkomna att dela med er om er planering och allt annat skoj inför bröllopet nästa sommar!

• Svar på tråden ***080823 del 2***
  • Miss Blue

Japp det blir buffé!
    Ska se om jag kommer ihåg allt...i det stora hela:
    flatrökt skinka
    varmrökt lax med skagen röra
    tandoorikycklingspett
    rostbiff
    potatisgratäng
    sallad
    bröd & smör
    yoghurtsalsor & såser
    (+ diverse tillbehör)
    exotiska frukter & bär( i massor!)
    Priset landade på 128kr/pers, och det är vi helnöjda med!
    Plus den bonusen att de hämtar och lämnar vår tårta oxå!!

• AnnaochHenrik

Vid närmare eftertanke var det ingen bra idé att fråga, guuud vad gott det lät, blir vrålhungrig här
    Det lät hur gott som helst, och vilket bra pris! Superservice att de hämtar tårtan också!

• karpalo

Hej alla blivande brudar!

Här är en till som ska gifta sig 23082008!
    I Finland i kyrka på landet.
    Fest för ca 140 personer i bygdegård.
    Klänningen är funnen ( ska ännu sys in)

Det som jag grubblar på nu är inbjudningskort!
    Tänkte göra egna men kan inte bestämma mig hur de ska se ut.
    Det enda jag vet är att de ska va brunt,creme o guld.
    De färgerna har vi som tema.

Hur ser era inbjudningskort ut?

• Miss Blue

karpalo välkommen!!

Våra inbjudningskort är ljusblå kvadratiska, på framsidan sitter det en större ruta med genomskinligt papper med silverornament på, på den rutan sitter det en mindre med cremevitt papper med silverflakes och där har vi stämplat och embossat "Bröllopsinbjudan", inuti har vi använt cremepappret med flakes och skrivit ut texten på dator. Enkelt och snyggt
    De kvadratiska dubbelkorten + kuvert är köpta på Gallerix, stämpel+genomskinliga pappret på Panduro och "flakespappret" i en vanlig bokhandel.
    Lycka till!

• karpalo

Miss blue
    Det låter ungefär som jag har tänkt men i andra färger då.
    Har du nån bild på dina kort?

• Miss Blue

Japp men jag vill inte lägga ut några bilder än, eftersom mina nyfikna tärnor brukar kolla BT (ingen mer än jag och M2B vet hur de ser ut - hemligt!). Vi kommer skicka ut våra inbjudningar om ca 2 veckor, efter det kommer jag lägga ut bilder i mitt galleri....

karpalo skrev 2008-02-19 13:30:22 följande:
    Miss blueDet låter ungefär som jag har tänkt men i andra färger då.Har du nån bild på dina kort?
  • AnnaochHenrik

Nu fick jag hem underkläderna till bröllopsnatten, och konstaterade 3 saker...
    1. Det är en viss skillnad på modell med silikontuttar och mig med A-kupa, linnet såg liiiite annorunda ut på mig än vad det gjorde på bilden
    2.Oj, vad hemsk man ser ut i vitt när man är februariblek! Tur att jag hinner sola lite innan augusti!
    3. Blev ruggigt nöjd trots dessa två saker, alldeles lagom sexiga underkläder som sambon också kommer gilla när han väl får se dem!

• karpalo

AnnaochHenrik

Har du beställt på nätet? Varifrån isf?

• AnnaochHenrik
    karpalo skrev 2008-02-19 14:51:50 följande:
    AnnaochHenrikHar du beställt på nätet? Varifrån isf?
    Japp, köpte från
    www.eliteladies.se/
    De har mycket fint (och mycket som inte är så fint också förstås). Nu har blivande maken klart deklarerat att det är vitt som gäller på bröllopsnatten, men jag lär nog handla där någon mer gång, de hade mycket fint i andra färger!
  • karpalo

Wow, där fanns ju både ett och annat. Vilken modell köpte du?
    Har funderat på vad man ska ha under klänningen.
    Min klänning har 10 stödskenor runtom bysten. Blir det för mycket då att ha en korsett under? Alltså för tjockt och obekvämt?
    Tycker det är jättesnyggt med korsett!

Svar på tråden ***080823 del 2***