• Miss Blue

***080823 del 2***

Halloj alla brudar som gifter sig 23 augusti 2008, nu är det dags för del 2! Välkomna att dela med er om er planering och allt annat skoj inför bröllopet nästa sommar!

• Svar på tråden ***080823 del 2***
  • Gottekorven

Missblue & annaochhenrik:
    Vi ska också andla alkoholen i tyskland. Dom har många viner som finns på systemet, men det är inte allid det är jättebilligt. Roodeberg finns t.ex. Jättegott rödvin!

Jag har klänning-paniiik. Hittar ingen som jag gillar... Lutar åt att sy upp... Men är räddatt jag inte blir nöjd. Går ju inte att prova innan...

• AnnaochHenrik

Haha, hittade en sida där de betygssätter viner. Kollade särskilt på Bag in Box, eftersom det är det vi ska servera. Om ett vin som jag och sambon druckit och gillat har de skrivit: "Det här vinet visar tydligt V&S:s förakt för de svenska lådvinskonsumenterna. De har köpt de billigaste övermogna shirazdruvorna som gick att uppbringa i hela Kalifornien och lagt till lite slarvig vinifiering, förpackat allt i en överdesignad låda och kört massiv annonsering för att kränga skiten".
    www.vinklubben.se är adressen om någon annan vill in och läsa. Vi ska nog försöka att i första hand köpa vin som fått mer än en stjärna av dem i alla fall

• Miss Blue

Bra tips!
    Tack!
    Har problem med just att välja sorter.....

AnnaochHenrik skrev 2008-02-15 07:14:11 följande:
    Haha, hittade en sida där de betygssätter viner. Kollade särskilt på Bag in Box, eftersom det är det vi ska servera. Om ett vin som jag och sambon druckit och gillat har de skrivit: "Det här vinet visar tydligt V&S:s förakt för de svenska lådvinskonsumenterna. De har köpt de billigaste övermogna shirazdruvorna som gick att uppbringa i hela Kalifornien och lagt till lite slarvig vinifiering, förpackat allt i en överdesignad låda och kört massiv annonsering för att kränga skiten". www.vinklubben.se är adressen om någon annan vill in och läsa. Vi ska nog försöka att i första hand köpa vin som fått mer än en stjärna av dem i alla fall
  • Miss Blue

Hur många ställen har du varit och kollat/provat?
    Jag var på tre ställen innan jag var helt säker, det finns ju maaassor utav bröllopsbutiker, åk till en annan stad om du inte hittar i din stad. Var bor du? Stor eller liten stad?

Gottekorven skrev 2008-02-14 21:12:20 följande:
    Missblue & annaochhenrik:Vi ska också andla alkoholen i tyskland. Dom har många viner som finns på systemet, men det är inte allid det är jättebilligt. Roodeberg finns t.ex. Jättegott rödvin!Jag har klänning-paniiik. Hittar ingen som jag gillar... Lutar åt att sy upp... Men är räddatt jag inte blir nöjd. Går ju inte att prova innan...
  • Miss Blue

Jag fick faktiskt en grej igår på Alla hjärtans dag! Blev förvånad när M2B kom hem, visserligen inte med blommor men med en jättesnygg "prydnadsgrej". Är som ett jättestort vinglas med olikfärgad sand i och ett stort vitt hjärta! Tyckte det var jättegulligt! Han tyckte han ville ge nåt annat än blommor...
    Det var ju helt okej eftersom jag köpte strumpor åt honom!!!

• AnnaochHenrik

Hallå tjejer! Hur går det för er? Jag har varit i göteborg i helgen och hälsat på en höggravid kompis, kom nyss hem igen... Passade på att köpa underkläder till bröllopsnatten när vi var på stan, skönt att ha det fixat! Har fått mail av en skitduktig florist som kunde göra "min" bukett för runt 1000 kr mindre än det pris jag fått av en annan florist. Snacka om skillnad!

• Hofsan

Jag har också handlat underkläder, en jättesnygg korsett och ja...hela kittet MEN när jag hittade en liknande i en bröllopstidning och frågade min sambo vad han tyckte om den så svarade han - Usch nä inte en sån hel en.... Nähä svarade jag då surt..Det var den bröllopsnatten Aja jag får väl bearbeta honom på något sätt. Jag tycker själv den är supersnygg.

• AnnaochHenrik

Hofsan: Haha, det är väl typiskt, de reagerar aldrig som man tror... Men om DU känner dig snygg i den så kommer nog han också att gilla den när han väl får se den på dig!

• Miss Blue

Vi var och pratade med cateringfirma igår, så nu har vi bestämt maten, pris mm mm. Kändes jättebra!
    Och som en bonus så hämtar de vår bröllopstårta oxå!! Det konditoriet som ska göra tårtan har ingen utkörning (helmysko), så det var jätteskönt att få det problemet ur världen oxå!!

• AnnaochHenrik

Miss Blue! Vad kul att det är klart med maten! Får man fråga vad det blir för mat som ska ingå i buffén? (För det är fortfarande buffé som gäller va?)

Svar på tråden ***080823 del 2***