• Miss Blue

***080823 del 2***

Halloj alla brudar som gifter sig 23 augusti 2008, nu är det dags för del 2! Välkomna att dela med er om er planering och allt annat skoj inför bröllopet nästa sommar!

• Svar på tråden ***080823 del 2***
  • AnnaochHenrik

Vi lär nog inte få någon rekation alls när vi skickat ut inbjudningarna, alla vet redan att det blir bröllop, och också var, när och hur i princip

• Miss Blue

En annan är ju så inne i allt som rör bröllopet, man kan ju inte förstå hur folk kan strunta i att kasta sig på telefonen och gratta så fort de sprättat upp kuvertet med inbjudan!

• nicolina2008

Nä, man ska nog inte förvänta sig så mycket. Vi skickade ut spara datumet i julkortet till släkten. De visade sig att de inte vågade fråga om det verkligen var bröllop på G! Lite roligt! Men vi har ju hört att de har spekulerat. Vännerna vet redan så de lär ju inte slänga sig på telefon direkt.

• nicolina2008

Så typiskt: När vi änligen har bestämt oss för hur våra inbjudingskort ska se ut så finns inte det pappret vi vill ha för utskriften, i affären. Har bett om ringa när pappret kommer in...Inget jätteproblem men ändå irriterande.

• AnnaochHenrik

nicolina: Fy så trist... Hade de någon aning om när de skulle få in mer?

• nicolina2008

Det "kanske fanns på lagret i nån kartong"..Jaja jag får hoppas på att de plockar upp den där kartongen väldig snart..

• Embo81

Bra val av datum tjejer! Gud vad ni har kommit långt i era planeringar. Sitter här och svär över inbjudningskorten, hittar inget bra ställe att trycka dem på...och det börjar verkligen bli hög tid att få ut dem nu! Visserligen vet redan de närmsat, men ändå. Några tips på bra tryckeri?

• Miss Blue

Välkommen Embo81!
    Visst är det ett bra datum!!

Tryckeri - vad har du tänkt dig?
    Ett företag på internet eller ett lokalt hos er?
    På nätet finns ju; Kortdesign, Calligraphen mfl

• Hofsan

Jag vill bara dööööö. Jag skulle kunna mörda någon vilken sekund som helst. Särskillt hon på posten!!!!
    Skulle skicka mina inbjudningar idag. Körde ner till Cooop där de också har ett postkontor. Lämnade över alla korten och då börjar hon väga dem.
    Jaha säger hon då, de väger 2 gram för mycket! Du får sätta på ett frimärke till!!!
    Skämtar du sa jag då?! Nä....
    Jaha vad hade ni gjort nu. Chansat och lagt dem på lådan?

• AnnaochHenrik

Hofsan: Fasen vad segt! Ärligt talat, det är nästan aldrig de kontrollväger på posten (om det inte är extermt tydligt att det är felfrankerat, då vägs breven alltid), har jobbat där så jag vet. Och är det så oerhört lite som 2 gram ska det väldigt mycket till för att de ska ta extra betalt för dem! Jag hade chansat och slängt dem på lådan! Förstår att du är förbannad, jag hade blivit galen...

Svar på tråden ***080823 del 2***