***080823 del 2***
Halloj alla brudar som gifter sig 23 augusti 2008, nu är det dags för del 2! Välkomna att dela med er om er planering och allt annat skoj inför bröllopet nästa sommar!
Halloj alla brudar som gifter sig 23 augusti 2008, nu är det dags för del 2! Välkomna att dela med er om er planering och allt annat skoj inför bröllopet nästa sommar!
hmm hur länge "håller" en tråd är det 3 månader??
Det börjar väl bli dags att förnya tråden kanske?!?!?!
Miss Blue: Fy, så tråkigt att du inte får åka till Stockholm trots allt... Kan förstå att maj känns väldigt avlägset nu! Å andra sidan är det fördelen med att vi är ute i så god tid med våra planeringar, nånting kan bli uppskjutet 2 månader, och fortfarande är det inte bråttom!
Vi kan väl förnya tråden så nära den 21:a som möjligt kanske? Då lever ju nästnästa tråd till en månad efter bröllopet, kan nog behövas för att prata av sig och visa bilder
Ska ta kort på hela högen av inbjudningskort när de är 100% klara och lagga ut!
Miss Blue: Tråkigt att du inte får åka till Sthlm.
AnnaochHenrik: Härligt att snart vara klar med alla kort.
Själv sak jag och m2b in till stan idag och titta lite på ringar!
Förrestern: Har ni funderat på hur ni vill ha er tårta? Ställningar, smaker?
nicolina: Kul att titta på ringar!
Vår tårta blir på samma ställning som den jag har i mitt galleri (det är nämligen syrran som gör vår tårta och hon som gjorde pappas bröllopstårta som jag har i galleriet, så det blir exakt samma ställning). Däremot ska vår tårta vara med svart marsipan istället för röd, och så ska den vara lite mer genomarbetad, med ett vitt marsipanband i botten av varje våning, och röda rosor av sugerpaste på varje våning. Och så Simpsons längst upp förstås
Tror det blir hur snyggt som helst!
Fyllning har vi inte funderat så himla mycket på, eventuellt blir det hallon+choklad!
Hofsan. Tårtan i ditt galleri är verkligen jättefin, kan förstå att ni fastnat för den!
Tror jag har bestämt mig angående ring nu. När vi va inne i stan passade vi även på att gå på ett ställe som hade jättegoda moussebakelser. Bla en med vit choklad och hallonmousse. Så god! Kändes riktigt somrig. En sådan variant kan jag tänka mig.
Haha, och Hofsan pratade också om vit choklad och hallon, och vi funderar också på det! Poppis smaker tydligen!
Vad blir det för ring då, nicolina?
JA Verkligen! Men den är ju så god!!
Har lagt upp 2 ringr i galleiet som jag är sugen på. Men det lutar åt 1 stens ringen. Men måste säga att den såg finare ut i verkligheten än på bilden. Helst skulle jag vilja kombinera båda ringarna i galleriet.
1 stensringen var superfin! Jag skulle också velat ha enstensring om det inte vore för det där med att man fastnar i allt... Den jag valde känns väl som en rätt okej kombination av de två du gillar förresten? En ensam sten, och så ett band med diamanter dessutom!