***080823 del 2***
Halloj alla brudar som gifter sig 23 augusti 2008, nu är det dags för del 2! Välkomna att dela med er om er planering och allt annat skoj inför bröllopet nästa sommar!
Halloj alla brudar som gifter sig 23 augusti 2008, nu är det dags för del 2! Välkomna att dela med er om er planering och allt annat skoj inför bröllopet nästa sommar!
Ska ni bjuda på all alkohol eller kommer ni ha bar till självkostnadspris??
Buffé eller sittande middag?
Jag har faktiskt börjat skriva små presentationstexter om gästerna... Visst, vi vet inte vilka som kommer, men det är ju lätt att bara radera dem som inte kommer! Tror vi kommer ha fullt upp ändå de sista veckorna
Iiiihh! Ni ringde det på dörren, och jag fick blombud... Vad söt han är!
AnnaochHenrik: va roligt!
Vi kommer ha 2-rätters och sen tårta på det. Då vi ska vara på ställe där vi tyvärr inte kan ta med egen dricka ska vi ha betalbar efter middagen.
Vi ska bjuda på all dryck, köper den i Tyskland, så det blir inte alls farligt dyrt... Men det blir ingen starksprit, vi nöjer oss med rött och vitt vin, cider och öl. Folk får gärna dricka sig berusade, men vi vill inte ha ett fylleslag!
Eftersom vi ska ha egenlagad buffé kommer vi undan ruggigt billigt ändå, och känner att vi har råd att bjuda på allt.
Jag är i valet och kvalet med buffématen - ska man göra själv eller ta catering??
Vi har fått pris på catering 118kr/person, blir det verkligen mycket billigare om vi fixar själva???
Vi ska nog oxå köpa alkohol i Tyskland, men funderar på att köpa vin på Systemet så man kan lämna tillbaka det som blir över (OM det blir över). Tycker det är svårt med vinerna i Tyskland (ska ej åka själv utan min bror), jag ska skriva en lista på det de ska köpa men jag har kollat på calles.dk plus nån mer sida och jag känner knappt igen några viner där (förutom JP Chenet och det vill jag INTE ha). Öl är lättare men vin????
Vad gulligt!!!
Jag förväntar mig att få: ingenting
Han gillar inte Alla hjärtans dag (tycker det är ett kommersiellt jippo), han säger att han gillar att ge när det är mest oväntat - men jag väntar fortfarande
Ja ja man kan inte få allt!!!
Miss Blue skrev 2008-02-14 13:50:27 följande:
skönt att man inte är själv!!
Han glömmer alltid kort till blommorna, jag minns inte när han gav mig blommor OCH ett gulligt kort!!?!?!?
Han skyller på att han glömmer - men hallå korten finns ju oftast vi KASSAN (han glömmer väl inte att betala!?!?)
Miss Blue: 118 kr/person lät jättebilligt! Då förstår jag verkligen att ni funderar på att skippa att laga maten själv! Det bästa pris jag fick var 140 kr/pers.
Tror min karl har lite dåligt samvete faktiskt, därav blommorna. Inte EN enda alla hjärtans dag har vi kunnat fira ihop, han är alltid på övning eller utbildning med jobbet precis då... Men jag klagar inte, alltid tervligt med blommor
Men blommogram är alltid kul! Det blir lite extra då!!
Och egentligen håller jag nog med min M2B, Alla hjärtans dag är vääldigt hypad! Pris på rosor höjs ganska rejält BARA IDAG!!?!?!?