Planera Bröllop Utomlands Del 4!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Tror ni kyrkan i cypern har cdspelare? borde de väl kunna ordna,så vi slipper böka med en?
Då kan man ha ett par sånger på cd,o inte behöva hyra nån okänd musiker eller så.
Hej allihop!!
Är ny här från idag:)
Min sambo friade på julafton och vi håller som bäst på att planera bröllop i Thailand i december.
Thailand 08: Såg att ni gifter er nästa månad på Koh Samui. Är det genom svenska kyrkan?
Är lite fundersam om hindersprövningen hinner gå ut om ja skickar den idag då vi gifter oss den 19 april borgeligt..nån som vet?
Koh Samui dec 08
Grattis till frieriet och välkommen till tråden
Cypernbruden:
Jag tror det tog lite mer än en vecka för dem att behandla våra papper så det tar ju ett tag, samt att datumet gäller från det att de godkännt ansökan. Men om du gör det i slutet på januri har du gått om tid i fall ngt skulle krångla och det hinner inte gå ut före ni gifter er.
cypernbruden 08
Om du skulle ha en hinderprövning daterad med dagens datum så är den giltig till den 7 maj - vilket är efter den 19 april - så det ska inte vara några problem att skicka in den nu.
Koh Samui dec 08
Bara som information - Svenska kyrkan har inte vigselrätt i Thailand. Det har itne heller den svenska ambassaden. Enda sättet att gifte sig i Thailand är via Thailändska myndigheter. Vill man kunna registrera det som giltigt i Sverige krävs lite pappersarbete. Annars kan man ha alltid ha en enkel cermoni hemma i Sverige för att få det giltigt här.
Koh Samui dec 08:Det blir vid vattenfallet Na Muang
Nu har även jag hittat hit. Har inte så mycket anledning att hänga här längre, men det är kul att läsa om hur det går för er alla.
Idag ringde vår resebyrå oss och sa att de hade vårt bröllopscertifikat eller vad det nu heter och att de skulle skicka det till oss idag. Snacka om att jag blev glad! Då kan vi få äktenskapet registrerat i Sverige oxå. Man har ju varit lite orolig att det skulle bli något strul, men de sa att de kunde ta upp till ett halvår och nu har det gått 2 månader.
BeachBride, Ett jättegrattis till er. Jättefina bilder och vilken fin plats ni har hittat. Vi har fortfarande inte graverat våra ringar. Nu vill man ju inte skiljas från ringen. Har haft en fundering på att skriva namnen på utsidan, men inte vetat hur det skulle se ut. Era såg ju jättefina ut så det blir kanske det.
Hur 17 ska man hinna klart??? Tiden går så fort nu.Känns bara som om jag glömt nåt!
Ska lagra posten,hämta ut medicin,köpa spetsband till bukett nr1.Köpa Champagne o mat till den borgerliga vigseln.Lämna in dom papprena i nästa vecka.Ringa och kolla upp passet (ang.namnbyte)Storhandla sista veckan åt barnvakten...