• cypernbruden08

Planera Bröllop Utomlands Del 4!

Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!

• Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!
  • Thailand 08

Mamasnest: Har full förståelse.Fnissar lite för mej själv när jag tänker på hur det kan bli med en 70 årig fotograf

• numerafruS

hm, var inne hos guldsmeden idag och frågade vart våra ringar har tagit vägen. Beställde dem i början av december och det skulle förmodligen inte ta mer än två veckor. Nu kommer de inte fören tidigast nästa vecka förmodligen veckan där på. Tur vi var ute i god tid!!!

Visst flyger tiden iväg, nu är det mindre än 1 månad kvar och massa små saker som är kvar att fixa!

fru trul:
    Det lät ju som ett minst lika bra alternativ. 2 km strand helt för sig själv får man sällan

• aprill bröllop

Hej alla lyckliga.

Tänkte lägga till mej själv på listan då vi åker till Teneriffa och gifter oss den 6;e april

Gifter sig 2008
    2008-01-18 Roccosgirl, Mauritius
    2008-01-30 blivandefruS. Antigua, Cocobay
    2008-02-14 Thailand08 Thailand, Koh Samui
    2008-02-14 fru Trul, Indien, Candolim Goa
    2008-03-02 andreasemma, Thailand, Koh Lanta
    2008-03-20 MrsFellerA, Thailand, Koh Lanta
    2008-04-11 Aprill bröllop, Teneriffa
    2008-04-24 Cypernbruden08, Cypern
    2008-05-01 Snart Fru Johansson: New York, USA
    2005-05-01 evitas. NY,USA
    2008-05-? Mrs K: Mauritius
    2008-06-23 Sienna07: St Lucia, Västindien
    2008-07-?? Mamasnest: Paul Lake, B.C., Kanada
    2008-07-10 marie79: Langkawi, Malaysia
    2008-08-08 Utomlands 2008?, resmål inte bestämt
    2008-09-14 Natalejjis, Antalya, Turkiet
    2008-09-15 avil, Cypern

Gifter sig 2009
    Ladye, i Italien någonstans förhoppningsvis
    2009-05-?? Azalea74, Fuengirola (Malaga) Spanien

• Mamasnest

Precis! Hur fantasifulla bilder blir det då tro?! Inget fel i det, men det är verkligen inte vad jag vill ha.

Thailand 08 skrev 2008-01-05 15:42:27 följande:

Mamasnest: Har full förståelse.Fnissar lite för mej själv när jag tänker på hur det kan bli med en 70 årig fotograf
  • Mamasnest

Jag vet inte om ni har tagit upp det här redan men jag chansar.
    Hur gör ni som tänker byta efternamn, tänker ni byta namn innan eller efter resan? Byter man under resan så gäller ju inte passet när man åker hem.

• cypernbruden08
    Mamasnest skrev 2008-01-06 12:59:47 följande:
    Jag vet inte om ni har tagit upp det här redan men jag chansar. Hur gör ni som tänker byta efternamn, tänker ni byta namn innan eller efter resan? Byter man under resan så gäller ju inte passet när man åker hem.
    Så länge de står samma namn på biljetten som på passet så är de lugnt ha ja fått höra.
  • avil

Mamasnest-ett namnbyte tar väl ett tag?
    vi åker den 15 sep,viger oss den 15 sep,är den borta på resan i 2 veckor......
    antar att vårt namnbyte först går igenom efter resan.
    Så jag åker i gammalt namn som står i passet!

• MrsFellerA

Namnbytet går inte igenom förrän vigsel har registrerats i Sverige. Så - gifter ni er i Sverige först så kommer namnbytet att gi igenom då, men som cypernbruden 08 sa så ska det inte vara några problem om samma namn står i passet och på biljetterna. Gifter ni "bara" utomlands registreras inte vigseln i Sverige förrän ni skickar in papper på det (se till att kolla upp vilka papper ni ska skicka in och se till att ni hfår dem papprena från där ni gifte rer) och det gör ni ju inte förrän ni har kommit hem.

• MrsFellerA

För att namnbytet ska ske automatisk vid registrering av vigseln hos Skatteverket ska en ansökan om namnbyta skickas in tillsammans med ansökan om hinderprövning/äktenskapscertifikat.

• avil

fast däremot fattar jag ej en grej! HJÄLP mig.

Man söker ju hindersprövningen,skriver på o skickar tillbaka.Sen får man ju svaret om hindersprövningen gått igenom.
    Är det DET svaret som gäller 4 månader?

Sen då man gift sig får man vigselbeviset i handen,det ska ju skickas in till skatteverket antar jag.
    Men måste det göras direkt?
    Vi ska ju ha cermoni i cypern o då vet jag ej om vi ska ha det med oss,eller bara en kopia??
    NÅN annan som vet säkert?

O så sa de att vi ska ha med oss en vigselblankett från pastorsexpiditionen,vad är det egentligen??

har läst o mailat o fått dessa svar men fattar ej ändå!

Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!