Planera Bröllop Utomlands Del 4!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Jag är så glad! Tröttnade å vänta på mejlsvar om Cola beach så jag tog mig mod å ringa istället. Kvinnan som svarade sa att hennes make inte svarat på mina mejl för att han var just nu på Cola beach och det finns ingen täckning för internet där... Men hon trodde att det skulle gå bra att hyra Cola beach den 14 februari. Hon lovade att hennes make ska höra av sig till mig senast imorgon.
Jag känner mig redan mycket lugnare, det här löser ju nästan alltihop kring vigseln. Det enda jag måste fixa när jag kommer till Indien är isånnafall fotograf å filmare, å boka tid hos frisören, sy in min klänning och be dom sy upp hans kläder.
Håll nu alla tummar ni kan tjejer att detta går i lås imorgon!
fru Trul: Det löser sej nog ska du se.
Är det lika billigt att sy upp kostym i Indien som i Thailand?
På tisdag ska jag hämta mina klänningar hos sömmerskan
Hej alla,
jag är ny här. Ska gifta mig på Mallorca i juni i sommar. Har börjat fundera över klänning. Är det någon som har tips på vad man ska tänka på när man väljer klänning? Det kommer ju förhoppningsvis vara ganska varmt... Någon som vet någon bra hemsida? Tycker bara att jag hittar traditionella klänningar överallt.
JAAAAAA!!!!!! Stranden är BOKAD!!!! Jag hoppar, dansar å gråter av glädje! Jag är världens lyckligaste just nu. Det roliga var oxå att jag kommer billigare undan än jag räknat med, dom tar 5000 kr för att ha hela stranden själv å så ingår mat, underhållning å till å med transport till å från stranden..
TJOHOOO!!
PS. Har lagt in en bild på Cola beach i mitt galleri...
fru Trul skrev 2008-01-10 16:24:35 följande:
GRATTIS fru Trul!! *jippiii*
fru Trul: Grattis! Det ser underbart ut! *blåser serpentiner och springer runt och dansar*
Tjejer, har sett på vissa av era bildgallerier att ni har enklare vita sandaletter som ni ska ha/har haft på er bröllopsdag. Var har ni hittat dom?
Señorita08:
Härligt med bröllop på Mallorca! Grattis! Det kommer säkert vara underbart väder där då :)
Jag och min sambo ska också gifta oss i juni, fast på ön St Lucia i Västindien. Klänning funderade jag också över mycket! Butikerna har ju som du säger mest traditionella klänningar och den här årstiden är det ju mycket tjocka tyger osv... På en jättebra butik i Uppsala där de säljer fest- och bröllopskläder tipsade de mig om att vänta lite till mitten/slutet av januari när vår/sommarkollektionerna kommer = lättare/enklare klänningar. Jag ville inte vänta så när jag (efter tips från Bröllopstorget!) hittade en klänning på den amerikanska internet-butiken Gojane slog jag till direkt! Jag beställde en kort vit klänning i "ballongmodell", den heter Ameya på www.gojane.com, ligger under "formals". Det är ett svart sidenband i midjan som jag ska byta ut mot ett rosa.
Det var väldigt smidigt att beställa från gojane, klänningen kom på ca tio arbetsdagar, och väldigt billigt om man jämför med klassiska modeller i butik. Min klänning är jag supernöjd med!
Lycka till!