Planera Bröllop Utomlands Del 4!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
En cermoni på stranden kan vara svårt om ni vill ha en präst från Svenska kyrkan därnere. Om jag inte missminner mig får de inte utföra vigslar någon annanstans än i kyrkan. Jag kan ha fel, men kolla upp det först!
Annars finns det kanske andra alternativ. Flera här ska gifta sig på Cypern, så de kan säkerligen svara på frågor och hjälpa.
Jag skulle ju säga välkommen också! Ni kommer att få ett fantastiskt mysigt bröllop!
MrsFellerA
Fast vad jag förstått far man inte gifta sig där alls (i lagens mening). Man måste göra en borgerlig vigsel här hemma och sedan göra det med symboliskt med kyrkans välsignelse...... har jag fel?
Det stämmer! Det är så förvirrande det här med vilka SKUT-kyrkor som har vigselrätt och vilka som inte har det...
Har dock för mig att någon tidigare i tråden nämnt att de inte kunde vara på stranden - men det kan vara fel. Avil eller cypernbruden08 vet garanterat!!!
"Det stämmer!" betyder alltså att du har helt rätt.
Kanske jättedum fråga men..... om vi gifter oss borgligt i sverige och skriver alla papper..... kan jag då åka på mitt gamla pass med mitt gammla namn??
??
Ja! Om biljetterna är bokade i ditt gamla namn så är det okej. Det måste stå samma namn i passet som på biljetterna.
Och ingen fråga är dum...vi är många som har ältat just denna fråga fram och tillbaka i massor av trådar.
Ohhh känner mig jätteförvirrad..... Jag får ringa till kyrkan på cypern och prata med dem om vad som gäller tror jag??