• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • 2008-08-09

Härligt att alla är överens än så länge!
    Jo jag sitter här och "känner mig för" och jag lutar faktiskt åt den svarta klänningen.
    Vet dock inte vad reaktionen kommer att bli från mamma, mormor mfl som kanske inte tycker att svart är den bästa färgen i en kyrka...
    Men å andra sidan höll mammsen på att ramla baklänges när jag berättade att jag i år ska ha en svart julgran!

• kalevala

i frankrike anses det fint att ha svart klänning när du går på bröllop........

• kalevala

vad har ni andra för färgtema ??????och vad ska era män ha på sig.??

• bridesilly

Vi har vitt grönt och silver. Min m2b kommer att ha på sig sin nya kostym, plastrong och väst! Kostymen är svart så vi funderar än på vad vi ska ha för kombination på västen och plastrongen (hur det nu stavas?)

• bridesilly

Var ni för färger? Klädsel på din karl ?

kalevala skrev 2007-11-27 08:04:13 följande:
    vad har ni andra för färgtema ??????och vad ska era män ha på sig.??
  • Virvel

Vitt, silver och svart. Gubben min ska ha svart eller mörkgrå kostym med silvermönstrad väst och enfärgad silverplastrong. Vi funderar på om vi eventuellt ska byta ut plastrongen mot en snygg slips. Vi får se.

• lillaj

Frackcoat ska min blivande ha med mörkgrått och vinrött (under).

• ElinJonas

Vi ska ha grönt, vitt och guld som färgtema och min m2b ska ha Frockcoat, en mörkgrå kanske nästan svart, och troligen väst och plastrong i en guldton.

Svar på tråden 080809 del 2