• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • bridesilly

Vi ska inte heller ha save the date kort för vi skickar våra inbjudningar så tidigt ändå. Som jag säkert har nämnt tidigare så är jag inte sugen på att vara hemlig brud efter nyår. Då ska alla få veta och jag får dela med mig av bröllopshysterin till alla mina släktingar och vänner

• Virvel

Måste bara tal om att idag har sista valpen åkt till sitt nya hem och det är alltid lika tråkigt.
    Pysen (som han ska kallas) var kvar ca en vecka längre och nu hade jag hunnit bli riktigt fäst vid honom så det är tur att det är en bra familj han ska till.

Vill ni kika på dom söta killarna kan ni se dom här
    www.lillsidans-kennel.se

Vi ska inte skicka ut några save kort eftersom vi skickar så tidigt som februari.

Usch, jag måste boka om frissa för andra gången. Fick reda på av en mamma till min sons dagiskompis att hon hade haft fyra baltjejer på smink och hon hade fått sätta om håret på dom redan då. Så hon kunde verkligen inte rekommendera den frisören som jag har bokat.
    Bokade in henne på sminket då hon jobbar lite extra som sminkös. Innan hade hon det som heltidsjobb och sminkade bla till Småstjärnorna och Idol. Hon tipsade om en annan frisör så jag har bokat till den istället. Krångel. Skönt att få veta nu iofs istället för att sitta där på bröllopsdagen med håret raserat efter bara några timmar.

• blivandefrularsed

Virvel

Precis, man vill ju inte riskera nåt sånt i onödan....

Fick åka in till akuten i torsdags men min m2b för magont. Och dom opererade bort en inflammerad blindtarm! Nu är han inte piggast i stan...har haft jätteont och så men nu har han kommit hem idag iaf. Tänk, om det hade hänt innan bröllopet! En kollegas son fick operera en brusten blindtarm några dagar innan bröllopet och det var bara att ställa in.... Kanske skulle man operera bort det utifallomatt?? Men tänkt ädnå om nåt skulle hända och man måste ställa in efter allt planerade... Usch, så får man inte tänka.

• Virvel

Jaha, så nu är det bara att ringa till Akademiska och boka tid till hela familjen för blindtarmsborttagning.

• Virvel

Tur att det gick bra och att den togs bort i tid. Man har ju hört skräckhistorier där folk blir hemskickade med värktabletter.

• blivandefrularsed

Precis, och sen har den brustit och dom har blivit jättedåliga länge.... Nej, han hade tur i oturen. Alla var överens om att det var blindtarmen så det gick fort.

• bridesilly

Hur mycket planering (ang bröllopet) kommer ni tjejer här i tråden att ägna er åt under juletid?

• 2008-08-09
    bridesilly skrev 2007-11-25 16:21:55 följande:
    Hur mycket planering (ang bröllopet) kommer ni tjejer här i tråden att ägna er åt under juletid?
    Vi "lägger ner" planeringen lite nu under jul, det är så mycket annat då med bakning, julklappar, pyntning osv.
    Sen efter nyår rivstartar vi ordentligt med att börja göra inbjudningarna och festprogrammen!
  • kalevala

vi håller på o jagar bandet ......träffa fotografen på fredag . sen är det jul ledigt ..........

• bridesilly

Man får nästan göra så att man tar jul ledigt från planeringen kanske? Under julmånaden har jag så mycket annat jag pysslar med så jag kanske inte hinner med allt på samma gång

Svar på tråden 080809 del 2