• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • cindell

Virvel:

Har du kvar länken till guldsmeden i Kungsör som du köpte era ringar ifrån? Funderar på att åka dit i veckan, har ju inte så långt dit :)

• Virvel

www.jempguld.se

cindell skrev 2007-11-30 19:05:28 följande:
    Virvel:Har du kvar länken till guldsmeden i Kungsör som du köpte era ringar ifrån? Funderar på att åka dit i veckan, har ju inte så långt dit :)
  • bridesilly

Nu börjar jag bli smått otålig och nästan sur över att min ring inte kommer. Senast frågade vi igår och då var den fortfarande inte kommen från guldsmeden Nehe?!?! Har ni bara en i hela sverige eller vaaaad?

• blivandefrularsed

bridesilly

tur ändå att det inte brinner i knutarna! men tråkigt att dom inte kan hålla lovad leveranstid, tänk om du verkligen hade ont om tid...kanske kan du få lite rabatt?

• ElinJonas

en liten fråga....har ni bestämt menyn? tre-rätters? buffe?

• bridesilly

Ja jag ska nog diskutera det här med dom lite när ringen, och de andra beställningsgrejerna kommer för att vänta 6 veckor tycker jag känns för länge eller?!?! Iaf när dom utlovat ringen på typ 2-3 veckor!

blivandefrularsed skrev 2007-11-30 21:31:59 följande:
    bridesillytur ändå att det inte brinner i knutarna! men tråkigt att dom inte kan hålla lovad leveranstid, tänk om du verkligen hade ont om tid...kanske kan du få lite rabatt?
  • Virvel

Herrgården som vi har bokat in håller med personal och ordnar allt med mat och dryck så det blir trerätters.

ElinJonas skrev 2007-11-30 21:33:28 följande:
  • ElinJonas

Men har ni bestämt vad det ska vara för mat? =)

• bridesilly

Vi ska ha buffe för vi känner inte alls för tre rätters meny. Det är nog varken hans eller min stil riktigt. Vet inte riktigt vad vi ska ha för olika rätter. nån som har förslag?

• 2008-08-09
    ElinJonas skrev 2007-11-30 21:33:28 följande:
    Vi kommer att ha buffé.
    Dels lite olika sorters kött (älgkött, kyckling, kalkon, ev fläskkött) sen kommer vi att göra en kall potatissallad tror vi. Tror även att vi ska göra lite olika sorters pajer med olika innehåll i, om vi kommer på något smart sätt att värma dessa på innan vill säga.
    Förrätt blir nog en macka av något slag med en röra på. Laxröra är det godaste jag vet, men tyvärr gillar inte m2b det, så jag får nog klara mig utan!
    Som efterrätt har vi tårtan, tycker det blir för mycket med 2 efterrätter.
Svar på tråden 080809 del 2