• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • nilia

Hej! Kul att se att det är så många som ska gifta sig 080809! Ska försöka blir lite mer aktiv här på bt nu, tiden går ju så fort så snart är det vårt datum=)hihi man blir riktigt hungrig när man läser allas menyförslag!

• Virvel

Igår satt jag och pysslade med inbjudningarna. Jag får ta lite då och då så jag slipper sitta hela natten innan vi ska skicka dom.
    Hittade ett jätteenkelt program för att skriva ut adressettiketter. Jag skriver inte så himla snyggt så det ser bättre ut med ettiketter.

Hur ska ni göra med era klänningar efter bröllopet. Sälja eller spara?
    Jag ska sälja min då jag förmodar att Nellie inte kommer vilja ha den när och om hon gifter sig. Det är väl mer en fasa för dottern om mamma plockar fram sin 25 år gamla klänning och vill att hon ska använda den.

• bridesilly

Virvel

Spara absolut. Har sagt till min blivande make att sälja min klänning det gör jag aldrig. Förmodligen vill inte framtida dotter/döttrar ha den men jag vill ha kvar den som minne av vår dag

• nilia

Jag ska spara min klänning, är helt förälskad i den så den får bli kvar efter bröllopet oxå =) Vill bara att den ska komma hem så att jag får den snart!

När har ni tänkt att börja skicka ut era inbjudningar? Det är svårt att veta när det är "lagom" tidigt tycker jag.

• bridesilly
    nilia skrev 2007-12-03 12:34:49 följande:
    Jag ska spara min klänning, är helt förälskad i den så den får bli kvar efter bröllopet oxå =) Vill bara att den ska komma hem så att jag får den snart!När har ni tänkt att börja skicka ut era inbjudningar? Det är svårt att veta när det är "lagom" tidigt tycker jag.
    Vi ska skicka ut våra inbjudningar efter nyår nångång trots att vi gifter oss i augusti.

Hur långt är du i planeringen?
  • Virvel

Som många andra här i tråden så ska vi skicka våra inbjudningar så att dom kommer fram på Alla hjärtans dag.

Jag skulle också vilja spara min men känner att den bara kommer att hänga och samla damm. Roligare att ta fram korten och titta på istället för att ta fram klänningen som jag förmodligen inte kommer att komma i om några år.
    Känner också att det är kul om någon annan kan få känna sig lika fin i "min" klänning som jag förhoppningsvis kommer att göra på den stora dagen.
    Fast det kommer att vara med sorg i hjärtat jag lämnar över den.
    Det är ju inte ens säkert att jag får den såld. Jag tror att det är svårare att sälja klänning i slutet på sommaren då alla som ska gifta sig under resterande 08 redan har köpt sina.

nilia skrev 2007-12-03 12:34:49 följande:
    Jag ska spara min klänning, är helt förälskad i den så den får bli kvar efter bröllopet oxå =) Vill bara att den ska komma hem så att jag får den snart!När har ni tänkt att börja skicka ut era inbjudningar? Det är svårt att veta när det är "lagom" tidigt tycker jag.
  • nilia

bridesilly:

Känns inte som vi har kommit så jättelångt i planeringen men ändå en bit på vägen. Vi har bokat kyrka, präst, festlokal, bröllopssvit, köpt klänning, slöja,skor och hyrt frockcoat, bestämt bestman,tärnor(och beställt klänningar till dem), toastmaster och värdpar. Hrm vad har vi gjort mer.. jo färgtema och bokat typ en florist som ska göra min bukett och hjälpa till med dukningen. Och så har jag bokat frisör/sminkös. Så har vi gjort gästlista oxå. Nu i veckan ska vi träffa en kille som ska hjälpa oss med inbjudningskorten. Jag har skissat på hur jag vill att de ska se ut så får vi se om han kan göra dem.
    Vi känner väl oxå att det får bli att skicka ut inbjudningarna efter nyår. Eftersom bröllopet är mitt i semestern så är det nog rätt bra att alla kan planera in det i tid=)

Hur långt har ni kommit i er planering?

• Virvel

Vi har menyn, tårtan, buketten och sambons kostym kvar att köpa annars är allt och alla inbokade.

• bridesilly

vi har avverkat följande på våran lista

kyrka
    lokal
    fotograf
    klänning med tillbehör
    skor
    slöja och tiara
    hans kläder, en del ska hyras (väst plastrong)
    tärnklänningar
    tema
    resan bokad och klar
    ringarna beställda, morgongåva klar
    inbjudningar, vigselprogram,placeringskort klart
    gästbok med likadant motiv som inbjudningar
    massor av bordsdekorationer klara
    frisör meddelad

Just nu funderar vi över vad vi vill ha i våran buffe och vilket cateringföretag vi ska anlita. Vart vi ska beställa tårta och hur blommorna till allt ska se ut.

• lillaj

Jag köper min klänning och har tänkt spara den men det får man ju se framöver men det är med stor sannolikhet svårt att skiljas från den. Kan ju vara kul att ha kvar den som ett minne!!

Vi håller också på med inbjudningarna, tagit fram protoyper och köpt lite dekorationspapper till dem. Ska beställa papper i mellandagarna och skicka i feb (antagligen till alla hjärtans dag).

Vi har inte kommit så långt men det känns rätt lugnt alla fall. eftersom jag är mammaledig så vet jag att jag har gott om tid (trots allt) emellanåt. Ska kika på klänning, väska, skor mm i mellandagarna. Ska på en bröllopsmässa 2-3 feb o malmö och vi tänkte vänta med vissa saker tills efter det. Vi har iofs kontaktat herrgård, blomaffäre, frisör bokat fotograf och kyrka men smink, bröllopsresa och sånt är inte färdigt.

Svar på tråden 080809 del 2