• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • Virvel

Buffé hade helt klart varit ett alternativ men det är inget dom erbjuder där vi ska vara, tyvärr.
    Än har vi inte bestämt menyn men jag ska boka tid med hon som är ansvarig nu när vi är ut och äter julbord den 16:e. Eftersom inbjudningarna skickas i feb och adressen till vår sida står med så vill jag kunna uppdatera sidan med menyn.

• kalevala

vi ska ha buffe.....
    lite medelhavsinspirerad....

• AoM

Vi funderade ett tag på buffé men det blir tre rätters istället.
    Har inte spikat ngn meny än, fortfarande på planeringsstadiet där. Ska träffa herrgårdens köksmästare efter nyår för med instpiration och förslag.
    Så här ser det ut NU (kan ha ändrats till ikväll eller nästa vecka)
    Förrätt - smördegsinbakad ädelos med en sallad till, bestående av olika små salladsblad, paprika, gurka och kräftstjärtar
    Varmrätt - jag hade gärna valt fågel eller fisk men här är sambon bestämd på att det SKA vara kött.
    Efterrätt - ngt enkelt, lätt. Sorbet, pralin eller liknande.
    Tårta - CHOKALD CHOKALD CHOKLAD :)

• cindell

Vi kommer också ha trerätters. Eller vad man kallar det. Först är det lite tilltugg till champangeskålen.
    Förrätt: Seranoskinka på krispig sallad med hyvlad permesanost
    Varmrätt: Helstekt oxfilé med rödvinssås och vitlökscreme med färsk sparris, broccoli och tomat
    Dessert: Vit chokladmousse i mandelkorg med bärsalsa
    Kaffe, avec och tårta (har inte bestämt vad jag vill ha för tårta riktigt än)
    Vickning: Kex och ost eller så fanns det även korv i bröd.
    Så ser vår meny ut just nu. Men jag tror vi kommer ta bort desserten då det känns lite tårta på tårta. Men annars tror jag vi är ganska nöjda med våra val.

• ElinJonas

Vi ska ha två eller tre-rätters.
    Det största problemet är förrätter, eftersom min m2b inte tycker om skaldjur.....där det finns mest att välja på.
    Huvudrätten blir med oxfilé av något slag.
    Om vi ska ha dessert så ska den vara frisk och lätt, annars kanske det blir en liten lyxig pralin.
    Tårtan håller jag med AoM om den ska innehålla mängder med CHOKLAD!!!
    Man blir ju inte mindre kärsen bara för man är kock.....*suck*
    Lite jobbigt ibland när man går på restaurang, väldigt kritisk av mig.

Idag har jag iallafall bokat bröllopsnatten på ett mysigt litet hoell, tror det kommer bli toppen!!!

• bridesilly

Har ni alla redan bokat catering och tårta? Ooooh isåfall känner jag mig stressad för det har vi inte ens funderat på ännu´

• ElinJonas

Vi ska vara på em restaurang, så behöver inte tänka på det. De ha även sammarbete med två konditrier där man kan köpa tårtan från.
    Köper man och tar med sig från något annat ställe tar de ut serveringsavgift på 20:-/pers.

• bridesilly

Ni som ska ha chokladtårta, hur ska den se ut? Innehålla?

• ElinJonas

jag skulle kunna tänka mig med tre sorter moussé, vit och mörk chokladmoussé och kanske hallonmoussé. passar ju väldigt bra med hallon och choklad. Troligen vill jag nog att den ska vara vit, kanske med några chokladdekorationer.

humm.....ja vi får se!!

• bridesilly

Själv gillar jag kladdiga chokladtårtor med glasyr och grejer...hmm undra om man kan ha något sådant som bröllopstårta?!?!

Svar på tråden 080809 del 2