• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • lollan82

jag är så rädd för att köpa klänning tidigt.. tänk om ens kropp ändras?

• lollan82

virvel: du har en bild i ditt galleri på klänning jag nog ska köpa haha

ALLA:vad har alla era klänningar kostat????

• 2008-08-09

Min kostade 800 kr. Den blir uppsydd.

Satt och tänkte på att, OJ vad nojjiga och stressiga vi kommer att vara i den här tråden om ca 9 månader!

• bridesilly

Absolut

En karl jag pratade med på en brudaffär som jobbade där sa att vi i sverige inte är så stora på bröllop ändå. När dom var på brudmässa i nåt land (kommer inte ihåg vilket han sa) så fnös dom bara när dom sa att dom hade brudaffär i sverige.
    Hehe såååå dåååliga på att vara hysteriska med bröllop är vi alltså

Virvel skrev 2007-11-29 18:32:25 följande:
    Bridesilly jag håller verkligen med dig. Och jag förstår verkligen inte dom som säger att vi är ute i god tid för i större städer skulle det vara kris om vi började leta lokaler och kyrkor nu.
  • bridesilly

wedding plannern är från adlibris och heter martha stewart keepsake Väldans bra eller ja den finns säkert på fler bokföretag men där har jag köpt min!

lollan82 skrev 2007-11-29 19:30:55 följande:
    jaha vart hittar man en wedding planner som ni pratade om?hahajag söker fotograf nu.. men herregud vart ska man börja?vill ju ha en duktig ju
  • Virvel

Kul att du tycker om den. Klänningen kostade 3900 kr och då ingår alla ändringar som eventuellt behöver göras.

lollan82 skrev 2007-11-29 19:37:24 följande:
    virvel: du har en bild i ditt galleri på klänning jag nog ska köpa hahaALLA:vad har alla era klänningar kostat????
  • Virvel

Glömde svara på det här. Jag skulle ha köpt min weddingplanner på Adilibris men den är slut hos deras leverantör så det blev Bokus istället.
    www.bokus.com/b/9781400048007.html

lollan82 skrev 2007-11-29 19:30:55 följande:
    jaha vart hittar man en wedding planner som ni pratade om?hahajag söker fotograf nu.. men herregud vart ska man börja?vill ju ha en duktig ju
  • cindell

lollan82:

Jag har inte bestämt mig riktigt än om jag ska hyra eller köpa. Hyr jag så kommer den kosta 3000:-, köper jag så kommer den kosta 4500:-. Ser fördelar med båda delarna, men då jag är ganska kort så kommer klänningen bli bättre om jag köper den annars blir det ett himla stort upplägg runt klänningen som jag inte tror kommer bli så snyggt.

• TyresöBrud

Jag var och beställde mina smycken idag! Så vackra kommer de att bli. Har bara sett guldsmedens ritningar ännu men känns så bra.
    Halskedja med hänge och örhängen. Vitt guld, Aquamariner och små diamanter!
    Kommer bli hur vackert som helst!

Svar på tråden 080809 del 2