• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • blivandefrularsed

2008-08-09 skrev 2007-11-25 18:07:45 följande:

Vi "lägger ner" planeringen lite nu under jul, det är så mycket annat då med bakning, julklappar, pyntning osv.Sen efter nyår rivstartar vi ordentligt med att börja göra inbjudningarna och festprogrammen!
    samma här!
  • lillaj

Vi kommer nog pyssla vidare med vår planering lite smått eftersom vi komme ha lite tid över! Men vi har kommit rärr långt med program mm så det är mest lite smått kvar. Ev ska vi besöka herrgården också!

• cindell

Jag hoppas verkligen att jag kommer att ha vigselförrättaren färdig innan jul, sen tar jag julledigt och liksom 2008-08-09 tar jag fart med inbjudningskorten så fort som möjligt efter nyår. :)

• Bride in England

Jag far nog snarare ta ledigt fran julplaneringen Eller snarare skippar jag den. Ska bara kopa julklappar, eller snarare gora de flesta sjalv (mala o fotografera) och aker hem till Sverige over jul sa tanker inte julpynta eller julbaka. Men tar nog ledigt fran brollopsplanering ocksa, behover det!! Sen nya friska tag efter jul!

• Bride in England

ojojoj utser en tavling: Hur manga ggr kan ni anvanda ordet "snarare" i ett inlagg?

• 2008-08-09

Nu har jag en fråga som jag behöver lite synpunkter på!

Vårt färgtema är vitt och lila.

-Min tärna ska ha en ljuslila, knälång, axelbandslös klänning och 3 st ljuslila kallor i buketten.
    - Bestman ska ha svart kostym med en ljuslila slips.

MEN, nu har min tärna precis inhandlat en JÄTTEFIN svart klänning och då kröp idén på oss att tänk:

-Om hon har den svarta, knälånga, axelbandslösa klänningen med ett ljuslila sidenband i midjan + 3 st ljuslila kallor i buketten.
    - Bestman har då också svart kostym och ljuslila slips.

Vad tror ni? Kan man blanda in en svart klänning fast att färgtemat är vitt och lila?
    Kan liksom inte göra om färgtemat då alla trycksaker osv är beställda redan..

Nåt säger mig att det skulle bli kanonsnyggt men behöver åsikter!

• ElinJonas

Självklart!!! Lila och svart är ju väldigt snyggt ihop!! Blir lite mer kontrast också, annars kanske kallorna hade smält ihop med klänningen. Så jag tror också att det kommer bli bra!!

• cindell

Svart är riktigt snyggt. Spelar väl ingen roll om hon har den lilla svarta på sig. Bandet och blommorna kommer bli hur snyggt som helst.

• Virvel

Jag röstar också för svarta klänningen. Jättesnyggt med lila och svart.

Svar på tråden 080809 del 2