• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • ElinJonas

aha=) bäst att lyda då =) haha

• AoM

Nu är vi ju ett helr gäng här i tråden, roligt!!

En fråga, medst för nyfikenhetens skull:
    Hur ser era planer ut för klädkoden? Kommer ni att ha någon och i så fall vilken?

• Virvel

Vi kommer att ha mörk kostym. Vi tycker det är lite kul om alla klär upp sig ordentligt. Dom flesta tycker det är kul och det är ju inte så ofta man får vara riktigt finklädd.

• cindell

Vi kommer att ha kavaj/kostym kod. Vill inte att någon ska komma i utslitna jeans :)

• AoM

Först hade vi också tänkt mörk kostym. Sen började vi fundera över om alla våra manliga har detta i garderoben och om inte så blir det ju ytterligare en kostnad för dem (om man bortser från hotellövernattning, resa dit och present).
    Så vi bestämde oss för kavaj.

Fast nu vacklar vi igen :) Jag vill att det ska vara mörk kostym, för att det ser så stiligt ut. Lite extra liksom. Men samtidigt vill jag inte tvinga gästerna till ngr extra utlägg.
    Är jag egoistisk eller för snäll?

Hur ska vi göra? *kliar mig i nacken*
    Med tanke på hur mycket kostar på gästerna, är det fel att önska mörk kostym? Eller är jag på väg att bli en galen brud???? För huvudsaken är ju att de kommer och delar denna dag med oss (men helst inte i slitna jeans)

*suckar* jag kommer att bli gråhårig på kuppen...

• kalevala

vi ska ha kavaj , vi vill ha det lite enklare .......

• bridesilly

Vi har valt kavaj för att de flesta karlar har en kavaj/kostym och de allra flesta kvinnor har en finare gå bort klänning eller dress. Vi funderade först på att ta mörk kostym men kom fram till att kavaj var mer lämpligt!

• ElinJonas

Jag kom på en bra idé idag.....att vi ska skicka med "save the date" kort med julkorten. Frågan är bara hur vi ska formulera oss.....någon som har lite förslag?

• 2008-08-09

Jag tror vi skippar "save the date-kort" då jag tror att nästan alla våra gäster redan vet att vi ska gifta oss

Svar på tråden 080809 del 2