• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • Yllo

Igår hade jag en visning... idag ska vi och handla tapeter till gästrummet.
    Min man föreslog igår att vi skulle göra gästrummet till ett ljusrum med vitt tak, vita väggar och vitt golv samt vita möbler.. Jag trodde han skämtade och höll med om att det skulle vara najs.. men hur skulle vi göra med alla möbler som inte är vita än?? Köpa nya eller?? Nääää... han tyckte att jag skulle sy påsar till dom.. Jag skrattade bara... Senare på kvällen så visade det sig att han hade menat allvar Men hallååååå!! Hur många gångar ska jag måsta säga till om att jag vill ha tapeter på väggarna och en matta som ser ut som ett trägolv??? Milda marsvin säger jag bara!!! Allt detta resulterade i att han blev sur och tjurade resten av kvällen...

Natten ja.. Det är ett helt annat kapitel för sig.

Kl 2 i natt ringer telefonen! Det är makens ex-fru som meddelar att deras dotter (som f.ö. är hos oss den här helgen, men fick lov att sova hos en kompis) ringt och meddelat att hon blivit bestulen av 11 st turkar och inte längre vill sova över hos sin kompis. Maken stiger snällt upp och hämtar dottern... När dom kom hem så var jäntan helt förstörd... De andra tjejerna hade bjudit in 2 killar, "snälla turkar" som hon sa.. men att dessa 2 hade tagit med sig ett gäng till som rotat igenom tjejernas väskor och snott både busskort, pengar och dotterns sprillans nya minneskort till telefonen. Tack och lov hade hon telefonen i byxfickan så den tog dom inte.. Hon var rejält skärrad och känner nu att hon inte vill umgås med några kompisar alls hos oss... vilket är jättetrist för det betyder att hon inte kommer att komma till oss frivilligt längre *suck* Jag är bara glad över att inget mer allvarlig hände.. Busskortet går ju att ersätta och minneskortet med. Pengarna var mina som hon fått för att köpa grädde tills i dag...

• a02270

Stackarn, fy va hemskt.

Hoppas hon mår bättre idag!

• Tuss78

Nu undrar ju jag naturligtvis hur gammal dottern är. Och varför i hela friden det var ett gäng pojkar där?

Hoppas hon mår bättre idag, men förstår att hon är skärrad.

• Yllo

Nej, hon anklagar inte oss för vad som hände.. Problemet är att hon inte gillar att vara hos oss då hon inte har någon att umgås med... Hon har tyvärr tappat kontakten med alla vänner sedan hon flyttade till sin mamma... Därför blev jag så glad när hon äntligen skulle sova över hos en kompis igen.. Tänkte att hon kanske kunde återknyta kontakten med kompisarna och tycka att det var roligt att komma till oss... men nu vill hon absolut inte ha något med de här vännerna att göra.. Tror att hon anklagar dem för vad som hände.

Tussen: Hon är 17 år och en av tjejerna hade bjudit in de "2 snälla turkarna"....

Hon mår bättre nu, men är fortfarande lite skärrad över vad som kunde ha hänt. Jag tror att hon nog insåg att det jag tjatat om... d.v.s. att hon måste vara försiktig.. inte var så fel i alla fall, även om hon suckat massor och tyckt att jag är en jobbigt tjatstyvmorsa...

• Dallas

Yllo
    Usch så hemskt!!! Hoppas hon mår bättre idag, & att de där 2 killarna inte bjuder med sig ett gäng nån mer gång

Jag har en del att läsa ikapp nu (igen). Jag har legat utslagen hela helgen i magsjuka! Det började tidigt på fredag morgon. Tacksam att det bara var "uppifrån", bara & bara förresten det räcker mer än väl Så himla typiskt att bli sjuk när det är jobbarhelg och svårt att få vikarier, men vad f*n gör man.
    Idag måste jag vara hemma från jobbet, man får inte gå dit innan 48 timmar gått sen sista nivetvad. Jag är 200% säker på att jag smittades på jobbet i onsdags, pga av vissa saker.....

Annars har er helg varit bra?(förutom Yllos styvdotters hemska upplevelse)

• Thailand 08

Krya på dej Dallas.
    Min ÖLI sitter i än *suck*
    Tur att man inte har ett sånt jobb längre,minns vad pinsamt det var att bli sjuk en jobb helg.Men som du sa man har ju inget val!
    Annars har min helg varit bra..

• Yllo

Krya på er både kissen och Thailand 08!!

Själv är jag arg som ett bi just nu.. Min tandläkare ringde äntligen tillbaks (bara efter 16 lämnade meddelanden). Jag har ju gått för att rotfylla om en tand och det gick inte.. behandlingen fullföljdes inte ens.. Alltså har jag sökt henne för jag vill ha tillbaka pengarna, speciellt då jag inte ens ville göra behandligen från början utan jag ville dra ut tanden. Hon vägrar att ge mig tillbaka pengarna!! Nu ska jag ta kontakt med ARN och se vad dom säger.. Jag känner mig grundlurad just nu. Tandläkaren sa att tanden skulle bli bra om dom rotfyllde om den och det blev bara värre.. nu är tanden utdragen och jag är äntligen smärtfri efter många många år!! Men 6000 kr är mycket pengar att slänga bort i onödan på en behandling som jag inte ens ville ha.

• Thailand 08

Näe dra åt**** 6000 spänn!!?? Jisses-kan man ju roligare för

• Kaffemoster

Hej Tantor!

Hade en jätte mysig helg med långa promenader bland de så otroligt vackra löv träden som skiftar i rött och gult .. nästan som eld sprutar omkring dom ...
    Har också lärt mig hur man gör osynliga fållar på min symaskin *ler förnöjt* .. så nu har jag fållat tre kjolar .. som jag tidigare knappt kunde använda .. Det är jobbigt att vara kort och tjock ... ;-(
    Yllo, hoppas din styvdotter kommer till er iallafall i framtiden ... men det kan nog vara bra om hon inte umgås så mycket med dom kompisarna igen ..

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2