• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • Thailand 08

hahaa...Jag bolmar på som en skorsten!!

• Dallas

ÄÄÄÄÄNTLIGEN har kallelsen (dotterns) kommit till neuromottagningen!!! 27/9 var vi på den senaste röntgen, sköterskan surrade om att läkaren tar kontakt inom två veckor... hon måste menat två månader, för 27/11 ska vi till Sahlgrenska.
    Hoppas vi kan få nån ordning nu och får veta hur man tänkt gå vidare. För er som inte vet, så har dottern (A) ont i rygg och nacke. En eller flera nackkotor är sammanväxta och hon har extra halsrevben. Detta gör ont!! Hon har testat det mesta inom värktabletter, Alvedon(löjligt), Diklofenak, Voltaren, Pronaxen, Citodon, Nobligan.
    A har testat vattengympa i 37-40 gradigt vatten, det var ok den dagen men stelhet mm återkom dagen efter. Vanlig sjukgymnastik, aningens krångligt att ta sig dit på skoltid, men funkar sisådär

• Yllo

Kul att kallelsen äntligen kommit Själv sitter jag och väntar på en tid till öron näsa hals för op av en cysta i hjärnan.. Remissen skickades i början av året och jag har ännu inte fått någon tid *suck*

Fast idag när jag var till tandläkaren så insåg hon (tandisen alltså) att vi skulle nog dra bort den där tanden som jag tjatat om i flera år Nu har jag fått en tid till den 13/11, med förtur om det blir något återbud Milda marsvin vad jag längtar efter att få dra ut tandkräket!! *hoppar ivrigt upp och ner på stolen*

• Dallas

Det är så jobbigt att vänta på att få tid hos läkare! Usch op är inget roligt, men nödvädigt. Hoppas du får tid snart men inte för nära inpå jul!!

Grattis tandis! Kom hon på det alldeles själv

• Kaffemoster

God morgon alla tanter! Här är man på jobbet redan kl halv åtta! Det är jätte tidigt för mig som brukar komma insläntrandes runt 9 ... *sträcker på mig stolt* ...

Dallas, hoppas läkarna hittar något som hjälper din dotter ... Man vill ju inte ha värk och vara stel redan i den åldern ...

• Dallas

God morgon på dig!
    Känns Konstigt att vara på alerten så tidigt då
    Jag ska bege mig till jobbet om ca 1,5 timma. *mutter mutter jag vill inte idag*

Nääe det är alldeles på tok, jag menar ha värk jämt! De har tänkt ev operation, eller ryggskena. Inte för jag tror på skenan... den ska dra ut ryggen.. Men är det ihopväxt så är det!

• Dallas

Var vaaaaaaaaaaaaaaar ni idag?????
    Jag firade ju 1 år, och så kom ni inte*snyftar och snörvlar besviket*

*viskar*pssst jag har ju jobbat i kväll, så ni är förlåtna
    Sängen nästa! Jobb i morgon igen, gässsp börjar 6,45

• Kaffemoster

Grattis på ett års dagen Dallas!!!!!

Godnatt alla i tråden! Vi ses i morr'n!

• Yllo

Jag erkänner att jag verkligen hoppas att jag inte får någon tid just nu.. Det är ju bara 25 dagar kvar till min semester och jag tänker banne mig inte avbryta resan till Thailand bara för att gå till läkaren här! *basta* Har meddelat dem om att jag vill komma före sista november eller efter jul...

Njaaa... Tandisen kom väl inte riktigt på det själv.. jag fick tjata en god stund för att få henne att inse att det inte finns mer att göra för tandkräket och att den nu ska ut!! Antingen drar hon ut den eller så gör jag det själv!

Dallas skrev 2007-11-06 13:30:04 följande:
    Det är så jobbigt att vänta på att få tid hos läkare! Usch op är inget roligt, men nödvädigt. Hoppas du får tid snart men inte för nära inpå jul!!Grattis tandis! Kom hon på det alldeles själv
    Grattis på 1-års dagen (en dag i efterskott) jag rymde iväg från jobbet och däckade när jag kom hem.. Min man väckte mig när han kom hem och då for vi iväg och uträttade lite ärenden och handlade hem råvaror till lasangen jag ska göra idag... tyvärr så slocknade jag igen när vi kom hem och maken hade fullt upp att väcka mig för att få mig i säng kl 23---någonting. Tror jag...
Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2