• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • Fozzie

Handlar inte om Guds ord. Handlar om exempelvis varför man bör täcka axlarna i kyrkan. Men det retar många enormt. Handlar ju om respekt för kyrkorummet och vad det står för snarare än att säga rätt/fel. Det är olika synvinklar på samma sak ...

• Tuss78

Kaffemoster har i alla fall fått vara med på den berömda listan....

Listan är tydligen inte för alla.....näha...*traskar tillbaka till paniiiiktråden där jag känner mig lite mer hemma, observera dock att jag ser MYCKET trumpen ut och att mitt huvud är så nedböjt så äätt de är nästan nere vid knän

= grymt ont i ryggen av denna puckelliknande hålling
    = ett litet uns av gammelhet borde i alla fall synas då med tanke på puckeln..*

• Kaffemoster

Tuss, jag tänker inte låta några gamla tantor radera mig från listan .. så jag la till mig igen ... *Nickar stolt och finurligt*

• Tuss78

Smart drag kaffetanten! Riktigt klurigt gjort, jag lovar, de kommer säääääääkert inte att komma på det i alla fall. Ha ha ha!

• Kaffemoster

Jag är inte bara vacker .. jag är smart också ...

• Yllo

Nope.. alla är inte med på listan.. Tussen saknas...

Fozzie: Jag vet inte om jag håller med dig helt och hållet angående täckta axlar i kyrkan. I en katolsk kyrka ja, men inte i en protestantisk. Jag har under min tid i kyrkans kör och då när jag var aktiv inom kyrkan sett alla de tänkbara kläder... allt ifrån heltäckt svart till rena rama vampen. Ingen ska bli bortkörd från kyrkan så länge tron finns där. Sedan tror jag inte att Gud vänder sig från en bara för att man har bara axlar i kyrkan... Däremot skall man självklart respektera kyrkorummet och inte bete sig hur som helst.

• Dallas

God morgon!

Idag är det 1 år sedan jag registrerade mig på Bröllopstorget. Det är väl värt att fira lite, jag har ju "träffat" er härliga människor, fått många glada skratt,glada tillrop, ev gett goda råd,fått goda råd,fått vara sarkastisk i vissa trådar där man SKA vara det!!!

Jag har sovit gott i natt, trots "missödet" med täckena= jag kom inte i väg igår. Förhoppningsvis kommer jag i väg på fredag, när jag är ledig igen

Vad gäller bara eller täckta axlar i kyrkan, anser jag att det är upp till var och en. Jag frågade prästen en gång vad hon anser om det, hon har samma synpunkt.
    Apropå kyrkan o Gud, så hörde jag en historia i helgen.

Bonden Ax var ute och tröskade på en söndagsförmiddag mitt under gudstjänsten. När gudstjänsten var slut, åkte församligsborna förbi och förfasade sig. En person stannade, gick ur bilen och ropade:
    -Hur kan du vara så okristlig Ax!!?? Tröska på en söndag??!! Tror du inte på Gud?
    Ax svarade:
    - Det är väl bättre att jag sitter i tröskan och tänker på Gud, än att jag sitter i kyrkan och tänker på mitt hö som måste in innan regnet kommer....

• Fozzie

Vem har pratat om att köra bort någon? Däremot kan en sjal över axlarna vara smakfullt och visa mer respekt för kyrkorummet.

• Dallas

Tussiga tussen får lov att lägga till sig på listan!!! Du kan göra det när du vill.
    Sträck på ryggen nu, räta/platta till puckeln, och SKRIV

Tuss78 skrev 2007-11-05 18:51:29 följande:
    Kaffemoster har i alla fall fått vara med på den berömda listan....Listan är tydligen inte för alla.....näha...*traskar tillbaka till paniiiiktråden där jag känner mig lite mer hemma, observera dock att jag ser MYCKET trumpen ut och att mitt huvud är så nedböjt så äätt de är nästan nere vid knän= grymt ont i ryggen av denna puckelliknande hålling= ett litet uns av gammelhet borde i alla fall synas då med tanke på puckeln..*
Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2