God morgon!

Idag är det 1 år sedan jag registrerade mig på Bröllopstorget. Det är väl värt att fira lite, jag har ju "träffat" er härliga människor, fått många glada skratt,glada tillrop, ev gett goda råd,fått goda råd,fått vara sarkastisk i vissa trådar där man SKA vara det!!!
Jag har sovit gott i natt, trots "missödet" med täckena= jag kom inte i väg igår. Förhoppningsvis kommer jag i väg på fredag, när jag är ledig igen
Vad gäller bara eller täckta axlar i kyrkan, anser jag att det är upp till var och en. Jag frågade prästen en gång vad hon anser om det, hon har samma synpunkt.
Apropå kyrkan o Gud, så hörde jag en historia i helgen.
Bonden Ax var ute och tröskade på en söndagsförmiddag mitt under gudstjänsten. När gudstjänsten var slut, åkte församligsborna förbi och förfasade sig. En person stannade, gick ur bilen och ropade:
-Hur kan du vara så okristlig Ax!!?? Tröska på en söndag??!! Tror du inte på Gud?
Ax svarade:
- Det är väl bättre att jag sitter i tröskan och tänker på Gud, än att jag sitter i kyrkan och tänker på mitt hö som måste in innan regnet kommer....