• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • Dallas

I år ska sonen INTE klä ut sig. Han gjorde klart det förra veckan. Jag har laddat upp med godis ifall grannbarnen kommer. Annars får jag väl "tvinga"i mig det själv Tyvärr blir det oftast att folk firar halloween på helgen oavsett datum.

Jag är dålig på att vara inne här nu, men det är bra att ni håller igång tråden!!!
  • Yllo

a02270: Vår elektriker hade ingen möjlighet att köpa ut grejerna åt oss. Han jobbar inte just nu åt ett elföretag (men har behörigheten) så vi får köpa ut allt och han kommer och drar elen En stor fördel är att vi kan betala (och har betalat) med gentjänster... min man hjälpte honom med att mecka bil istället.. maken är ju bilmekaniker i grunden och jobbar nu med mattläggning (har även den utbildningen).

Hos oss gör sig inte häxor, troll och övrigt pack sig besvär.. Vi har inget godis hemma då jag håller stenhårt på att dom ska komma 20-dag knut istället *S* + att om jag skulle köpa hem godis åt spöken så äter maken upp allt själv *ASG*

Ja jag tar gärna lite godis om det finns kvar Kaffemoster *sträcker ut handen efter godisskålen och trevar efter godsaker*

Kissen: Har du skrivit upp dig på listan i "Träff-tråden"?

• a02270

Jag kör på hårt med att inte äta, men jag ser en lite bit sockerfritt *snor den direkt* Tack Kaffemoster!

Ah Yllo- ja då blir det svårt ja.

Hur går det annars med renoveringen??

• Dallas

Gissa vem som nallat i gottepåsen i mitt skåp......
    Inga spöken eller monster i alla fall

Jag skulle ju låta bli!!! Men det slank ner flera stycken igår när jag såg på Bonde söker fru. Jag blir så trött på mig själv, ingen karaktär alls!

• Kaffemoster

Bra att ni hittat godiset! Det var färre häxor och princessor i år än vad det brukar vara ... Men det kom ca 25 små utklädda varelser iallafall ... Dom ungarna har nog ont i magen idag för dom hade samlat på sig massor av godis ...
    Det överblivna godiset sitter i en orange pumkin hink som jag snart ska ställa ut i fika rummet .. så passa på innan det tar slut!

• Dallas

Morning! Snart ska vi åka och hälsa på lillsyrran (hon är 28)som blivit SAMBO, vuxet! Det ska bli spännande att se den nya lägenheten, med alla hennes grejer. Hur ska SAMBONS saker få plats? Det är en gåta...
    Tyvärr finns det ingen hiss.... rollatorfolk göre sig icke besvär alltså. Kul att de bor på 4 våningen! De har även adopterat en jättefin katt, som jag äntligen ska får se irl! Jag vill också få en Ragdoll helt gratis ju*surar lite*

Innan vi åker ska vi lägga blommor på mormor&morfars grav, idag skulle mormor fyllt 100 år! Jag ska inte köpa krans, ljus och rosor blir det.

• a02270

Hoppas titten blir bra, du får be nån putta upp dig för trappen..

• Fozzie

"Ja, det är egentligen roligt. Nästan alla börjar sitt vuxenliv med en etta med kokvrå och avslutar med en etta med krans på kyrkogården" (Mark Leevengood)

Allt väl med er idag?

• Thailand 08

Hej töser
    här verkar ju jag oxå höra hemma
    får man va med i gamlingarnas klubb o tjöta lite???

• zukigirl
    Fozzie skrev 2007-11-02 10:03:33 följande:
    "Ja, det är egentligen roligt. Nästan alla börjar sitt vuxenliv med en etta med kokvrå och avslutar med en etta med krans på kyrkogården" (Mark Leevengood)Allt väl med er idag?
    hahaha.... den var ju klockren!
Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2