• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • charmed

ja exact jo jag har andra vänner sen jag var liten som är där men vi pratar mest i telefon istället för facebook

a02270 skrev 2007-10-24 11:08:11 följande:
    mm du får ta och adda några "mjuka" vänner..;) då kanske det blir bättre?
  • a02270

ja då försvinner lite av vitsen med facebook..haha

• Dallas

Ja jag är då iaf ny på facebook, så vi får väl se vad jag tycker senare.... Har precis vart där nu... Måste man göra allt då? Om jag inte vill visa resultat mm så får jag väl låta bli att svara.. eller är jag trög nu?? Blir man inbjuden att göra tester o annat? Jag reggade mig som sagt igår.
    Sen väljer man väl vilka som får adda.. så då kan man ju säga NEJ det får du inte

Vad är det för nåt då Jodie,? Linkedln?

• a02270

Nej man behöver inte göra allt.. och nej du behöver inte godkänna alla heller.

• Dallas

Ahaaa, då vet jag. Tack!
    Affärsnätverk= inte jag alltså

Jodie skrev 2007-10-24 11:22:57 följande:
    Linked In är ett annat nätverk, mera business-inriktat egentligen.(du kan googla det så kommer du dit) Man kan meddela sitt intresse för att ta emot jobberbjudanden m.m. Dina vänner på Linked In kan skriva rekommendationer om dig, hurdan du är i ditt jobb etc. Lite vuxnare än Facebook (och säkert tråkigare enligt många )
  • Yllo

Hmmm... det där med facebook lät inte kul alltså *tuggar osäkert på läppen* Tror att jag ska hålla mig borta från det i alla fall då... i allafall tills jag har möjlighet att gå in och kika hur det ser ut först.. Finns den möjligheten?

• a02270

tyvärr inte..:(

men en snabb recention:

du har ett "personligt" konto där du kan lägga upp bild på dig själv, eller strunta i det. Du väljer själv om andra ska få se din profil eller inte.

du kan leta upp kompisar, de kan söka dig. du godkänner själv om du vill bli vän med dem, och vilken relation du har till dem.

Man kan ha fotoalbum, man kan låta bli.

du kan ha en applikation som är varulv/pirat etc och "slåss" mot andra, men du kan låta bli.

liknande applikationer finns för det mesta grejorna. det finns även grupper du kan vara med i, och du kan låta bli.

• zukigirl

Nu får ni fan sluta skriva så mycket i trådarna! Jag får ju sitta hela kvällen och läsa ikapp mig ju! SLUTA!!!

• a02270

hur ska ni ha det, ena sekunden så skriver man för mycket, och i andra för lite..;);););)

Zuki, visst är det jobbigt..hahahaa :D:D:D

• Yllo

*ASG* Nu kanske du förstår hur jag känner mig när jag ska läsa ikapp i alla trådar efter att ha varit borta en helg Tänk hur Linda kommer att känna sig när hon äntligen kommer hem

zukigirl skrev 2007-10-24 12:43:55 följande:
    Nu får ni fan sluta skriva så mycket i trådarna! Jag får ju sitta hela kvällen och läsa ikapp mig ju! SLUTA!!!
Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2