• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • Kaffemoster

Helt underbar bröllopstårta! Har kollat på vatten fontänen .. finns att köpa i affärerna häromkring .. Ska också gå kurs .. Spritsa i icing är inte lätt .. försökte mig på en tårta till min systers födelsedag, i somras, men den blev inte bra ... God, men såg inte ut som jag ville .. Jag försökte täcka tårtan med icing istället för sugar paste .. men fick inte icingen helt slät ...

• Yllo

Kaffemostere: Det är inte lätt att täcka en tårta med icing.. mycket lättare med sockerpasta Bara det där att fodra tårtan med smörkräm och få den riktigt slät är tillräckligt för att göra mig galen *S*

Jag håller på och köper in saker till tårtbakandet lite nu och då... har ju inte råd att ta allt på en gång Nu senast köpte jag en sådan där snurrplatta (typ en drejskiva) som man ställer tårtan på när man dekorerar den. En sådan i metall går på 1000-lappen *huga*

Måste kolla in den där tråden vid tillfälle Sessan. Just nu har jag extremt svårt att skriva.. Mitt lillfinger är rejält inpacketerat och det gör det ännu svårare att skriva, för att inte tala om vad det bultar i fingertoppen idag... *grinar illa*

• Dallas

OJ!!! Vilka smarriga tårtor! Jag blir jättesugen att gå kurs nu, för det hade varit så roligt att kunna göra såna konstverk

• Yllo
    Dallas skrev 2007-10-23 20:20:06 följande:
    OJ!!! Vilka smarriga tårtor! Jag blir jättesugen att gå kurs nu, för det hade varit så roligt att kunna göra såna konstverk
    Det är kul att göra tårtor!! Speciellt när man får kommentarer typ "Oj, vad fina tårtor.. vilket konditori har ni köpt dom hos?"
  • Dallas

Då svarar du: Det är JAG som har bakat!!!!!!!!
    Yllo skrev 2007-10-24 08:27:25 följande:
    Det är kul att göra tårtor!! Speciellt när man får kommentarer typ "Oj, vad fina tårtor.. vilket konditori har ni köpt dom hos?"
  • a02270

Godmorgon Tanter!

Allt bra i dag?

Har ni inhandlat ordentliga och fotriktiga skor?

Gu vilka fina tårtor..:D Me like alot..

• Dallas

Händer det inget här??

Jag börjar tröttna lite på bt faktiskt.... sidan hänger sig, blir utslängd mm

Facebook! Är det nåt ni andra gamlingar pysslar med? Jag har blivit addad*wow vilket tonårsuttryck*, får väl se hur det går med det facebookandet....Bara man kommer in i det och fattar så verkar det vara kul.

• Dallas

Menar du foppatofflor eller scholls Ecco kanske?
    Jag borde köpa nya vinterskor, men det känns tidigt ännu.... jag springer väl runt o knör med alla andra gamligar sen när alla snygga skor är slut

a02270 skrev 2007-10-24 10:26:40 följande:
    Godmorgon Tanter!Allt bra i dag?Har ni inhandlat ordentliga och fotriktiga skor?Gu vilka fina tårtor..:D Me like alot..
  • a02270

Jaaaa jag har Facebook.

Det är ju jätteroligt..haha

• Dallas

JAg kom med igår, och har väl inte som min syster säger: fattat tjusningen med det hela Men skam den som ger sig!

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2