• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • Kaffemoster

Yllo can ju börja röka gräs istället! Bra idé Jodie

Jodie skrev 2007-10-25 21:22:00 följande:
  • Kaffemoster

Hmm .. Gubbarna följer visst inte med citatet .. Hrrmmff ...

• Dallas

Här har vi alltid mysigt Ja jag har varit utslängd!!!Därför kommer detta inlägget så sent
    I morgon kväll ska jag baka smarrig mandeltårta (långt ifrån Yllos klass!!) med cappucinokräm.

Nån som har ett bra/lätt/snabbt recept på tilltugg man kan bjuda på innan maten.

Ostsnurror kanske*funderar*

GÄSSSSSPPPPPPP!!! Snart dax för sängen.Arbetsdag imorgon igen, hem o tvätta av sig, åka till Torp o handla, hem igen o baka.*trött när jag tänker på det nu*

• Yllo

Aha... det är därför som min dator har fungerat så bra den sista tiden! *glödlampan tänds ovanför mitt huvud*

Tuss78 skrev 2007-10-25 21:31:44 följande:
    men...har vi inte haft det mysigt utan den där djurgårdaren? Det har ju lixom varit lite lugnare i hårddisken så att säga....
    Nej, inget mer tjuvrökande nu! Ska banne mig bli helt rökfri innan julen Fast det låter ju lite halvt lovande att pröva gräs Skall det vara torrt hö eller färskt gräs?
  • Yllo

Cappucinokräm lät smarrigt.. kan man få receptet kanske?

Dallas skrev 2007-10-25 21:47:05 följande:
    Här har vi alltid mysigt Ja jag har varit utslängd!!!Därför kommer detta inlägget så sentI morgon kväll ska jag baka smarrig mandeltårta (långt ifrån Yllos klass!!) med cappucinokräm.Nån som har ett bra/lätt/snabbt recept på tilltugg man kan bjuda på innan maten. Ostsnurror kanske*funderar*GÄSSSSSPPPPPPP!!! Snart dax för sängen.Arbetsdag imorgon igen, hem o tvätta av sig, åka till Torp o handla, hem igen o baka.*trött när jag tänker på det nu*
  • a02270

åh det är fredag..
    och jag ska snart ta och förbereda söndagssteken..

• Kaffemoster

Röstar fortfarande på att röka gräs ... då slipper du bry dig om någonting .. flum flum ... HAHAHA .. så går det när man växer upp på 60-talet ...

• Dallas

Javisst, här kommer receptet:
    Cappucinokräm

100 g smör
    2 äggulor
    2 dl florsocker
    1 tsk vaniljsocker
    3-4 msk starkt kallt kaffe blandas med 2 påsar snabbkaffe med cappucinosmak (blir krämen FÖR fast ta i lite mera kaffe)

Vispa florsocker,smör och ägg, häll i kaffet o vaniljsockret och vispa krämen slät. VOILA!

Denna krämen ska jag ha mellan mandelbottnar. Mumsigt!!!

Mandelbottnar 2 st:
    2 hg malen mandel
    2 hg florsocker
    4 vispade äggvitor
    1 tsk bakpulver

Rör ihop mandel o florsocker.Blanda ner äggvitor och bakpulver. Dela smeten i 2 och tryck ut formar (utan botten) på en plåt med smörat bakplåtspapper.
    Grädda i 200¤ i ca 10 min

Yllo skrev 2007-10-26 08:47:30 följande:

Cappucinokräm lät smarrigt.. kan man få receptet kanske?
  • Dallas

Tjälknöl kanske man skulle göra*funderar*

söndagsstek, gräddsås, vinbärsgelé blir det va?

a02270 skrev 2007-10-26 18:23:29 följande:
    åh det är fredag..och jag ska snart ta och förbereda söndagssteken..
  • a02270
    Dallas skrev 2007-10-27 07:26:46 följande:
    Tjälknöl kanske man skulle göra*funderar*söndagsstek, gräddsås, vinbärsgelé blir det va?
    Jupp, och allt hemmagjort ja..
Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2