• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • charmed

jag la in bilder på sonens tårtor i galleriet iaf så ni kan se,dom e ju bara fööör coola

• Yllo

Rosorna har jag gjort i sockerpasta

Vilka fina tårtor Sessan!! Har du gjort dom själv?

• charmed

ååååh..nej nej! dom kostade mig 2600 kr på www.cakedesign.se
    skitgoda var dom med blodapelsin mousse och hallonmousse

Yllo skrev 2007-10-22 20:20:10 följande:
    Rosorna har jag gjort i sockerpasta Vilka fina tårtor Sessan!! Har du gjort dom själv?
  • Yllo

Hahahaha... Jag gissade nästan Cake and Design Tyckte mig känna igen hennes stil på badbabyn.
    Personligen tycker jag hon gör kanonfina tårtor och vissa smakkombinationer är suveränt goda... MEN hennes bottnar är väldigt stabbiga och torra tycker jag... mina blir saftigare.
    Den ena konfirmationstårtan (bibeln) fick jag hjälp av henne att baka själva botten.. fick även hjälp av henne med själva ihopmonteringen (jag var inte riktigt säker på hur jag skulle göra när det var en bok) och då märkte jag att hennes sockerkaksbotten inte alls är lika fluffig som min.. Tror att det kan ha att göra med att jag använder ett finskt recept för sockerkaka *funderar*

Jag har planer på att gå en modelleringskurs hos henne. Vill lära mig mer om modellering Har gått alla hennes spritskurser nu och experimenterat med att skulptera i sockerpasta.

Kaffemoster... Jag kan spritsa rosor i icing (kristyr) men dom blir inte så väldigt fina än.. har inte fått in rätta knycken än så länge alltså

• charmed

ja du har faktiskt rätt,dom var väldigt torra

Yllo skrev 2007-10-22 20:31:59 följande:
    Hahahaha... Jag gissade nästan Cake and Design Tyckte mig känna igen hennes stil på badbabyn. Personligen tycker jag hon gör kanonfina tårtor och vissa smakkombinationer är suveränt goda... MEN hennes bottnar är väldigt stabbiga och torra tycker jag... mina blir saftigare.Den ena konfirmationstårtan (bibeln) fick jag hjälp av henne att baka själva botten.. fick även hjälp av henne med själva ihopmonteringen (jag var inte riktigt säker på hur jag skulle göra när det var en bok) och då märkte jag att hennes sockerkaksbotten inte alls är lika fluffig som min.. Tror att det kan ha att göra med att jag använder ett finskt recept för sockerkaka *funderar*Jag har planer på att gå en modelleringskurs hos henne. Vill lära mig mer om modellering Har gått alla hennes spritskurser nu och experimenterat med att skulptera i sockerpasta.Kaffemoster... Jag kan spritsa rosor i icing (kristyr) men dom blir inte så väldigt fina än.. har inte fått in rätta knycken än så länge alltså
  • Yllo

Jag blev ruggit nöjd med den... Det enda som vi tydligen missuppfattat var att jag ville ha "vollangerna" mer blå än vad dom blev... men strunt samma. Tårtan gjorde succeé!! Ingen på Åland hade sett något liknande tidigare (förutom vår solist som gifte sig på Sicilien då)
    Sedan måste jag säga att servicen på Cake and Design är helt otrolig! Vet du.. dom kom båda två (Annette och Thomas) till Åland och levererade och monterade ihop min tårta!! Visst kostade det en slant.. Men det var det helt klart värt! Och sedan blev det nog inte så dyrt när man tänker efter vad jag fick.. Två personer som vek en hel dag för att komma och leverera min tårta... detta gjorde ju att dom inte kunde ta några som helst fler beställningar just vår bröllopsdag.

Nu ska jag gå och kika på CSI

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2