• Dallas

Hallå alla "gamlingar" del 2

Vår första tråd är nu stängd för svar. Eftersom vi hade det så trevligt och mysigt bland alla rollatorer,ondulerade hår,virkningar och bullbak är här del 2.

första tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2366578.html

Välkomna!

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2
  • zukigirl
    Jodie skrev 2007-10-27 16:49:50 följande:
    Mums vad gott det låter! Till min variant av söndagsstek hör dessutom ugnsstekta morötter som fått badda intill steken, hu, jag ryser av välbehag!
    ahhhh... det är min favorit!! Jag brukar låta steken småputtra i en gjutjärnsgryta och så lägger jag i lite lök och morötter. En skvätt vin med så är det fullkomligt. Gud... Det var längesedan jag ägnade mig åt RIKTIG matlagning.... Morötter...*mums*
  • a02270

ja och har man en lergryta så sköter ju maten sig själv..:D

• Yllo

Jag har bara gjort råddjursstek i ugnen och då utan grönsaker. I söndags blev det ingen middag alls för mig. Maken hade i uppdrag att fixa maten tills jag kom hem från Åland och därför blev det nada.. Han hade inte ens varit och handlat Tur att jag gjort i ordning två mackor hemma hos pappa med åländskt hemvete och Gottlerkorv så jag fick något i magen i alla fall

Blir ju jättehungrig när jag läser om era smarriga recept *slickar mig runt munnen* Måste nog pröva på det där någon dag...

• Kaffemoster

Att det är tyst i den här tråden kan man ju förstå .. fullt upp med strykning och bullbak ... samt putsa papiljotterna!

• Fozzie

Den gamla puffmannen tittar in och hälsar

• Dallas

Bra att nån puffar för vår eminenta tråd

Jag har inget kul att snattra om, tur är väl det när det bara är jag här

Fozzie skrev 2007-10-30 16:27:49 följande:
    Den gamla puffmannen tittar in och hälsar
  • Yllo

Godmorgon alla gamlingar!

Har inte mycket att rapportera bortsett från att vår elektriker var till oss igår och skrev en ny inköpslista åt maken... förhoppningsvis är han inte så senil att han tappar bort den här med *suck*

• a02270

*fniss*

Vår elektriker köper in allt åt oss hehe

• Kaffemoster

Godmorgon alla damer! Idag är det halloween in staterna! Har en hel kasse godis hemma som ska ditribueras bland grannars små djävular och häxor .. fast kanske en och annan godisbit slinker ned i min mage ...
    I morgon kommer alla att ta med sitt överblivna godis till jobbet ... så det blir godis ätande resten av veckan ... passar inte riktigt in i min VV points budget ...
    Givetvis är ni välkomna att åta av godiset i morgon!

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar" del 2