• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Sister of the Night

Muffins -näääääääääääääääääääääääääääääääääääh....!

Vår Bostad hette Hyresgästföreningens tidning i ungefär 80 år - men den saken ändrades nyligen (till Sisters förtret, läs ovanstende inlägg*
    Den får man hursomhelst om man är medlem i Hyresgästföreningen. Om du vill ha ett fett tips så -gå med. Jag har haft mycket gläje av det medlemskapet!

• MuffinsTönt

Jaha! Nä.. då är jag inte medlem där. Nja, vet inte om jag vill. Fast å andra sidan så är jag redan medlem i andra onödiga klubbar. En till gör väl inget.

• Sister of the Night

Hyr man sin bostad är det ett plus med medlemskap, i synnerhet om man har en hyresvärld som tycker om att strunta i att åtgärda problem i fastigheten eller liknande. Där kan HGF rycka in och knuffa påi rätt riktning. Men de är även suveräna pga att man kan ringa dit och få juridisk rådgivning (om till exempel värden höjer hyran med 30% och du undrar om detta verkligen är Ok eller int, så har de svaret. mycket praktiskt.)

• Sister of the Night

"hyresvärld" What was I thinking...?!

• MuffinsTönt

Ja du sis. Vi som bor i hyreslägenheter lever i en HyresVärld.

Fast jag funderar verkligen på att köpa ett när jag fått ett jobb inom mitt yrke. När det nu blir. Snart!!

Men du,Sister. Hur går det med flyttandet? Ville/skulle inte du flytta lite närmare civilisationen.

• Sister of the Night

När jag var liten fanns det en låt som hade refrängen " Jag lever i en videovääääääärld...." Vi kan ju alltid byta ut det lite käckt till "Hyresvärld", då!

Jodu. Jag vill ju. Det är inte nån boll i direkt rullning just nu, men tro ingalunda att jag lutat mig tillbaka och totalgillat läget *viftar nekande med pekfingret*

• MuffinsTönt

nämen Vickan! Har du kommit fram?!?!?!?!?

Själv e jag aptrött! Ovanligt? Jag skulle in på systemet o köpa den där Soave. Men dem hade bara en annanslags Soave av D&G. Tror inte det var samma. Så jag sket i det. Antagligen e dt ungefär samma, men orkar inte stå i kö.

Jaha, va ska ni hitta på till helgen?

• viktualia

jag har kört knappt 30 mil ensam idag, var iväg på möte i en mindre stad lagom långt bort. och allt gick bra! hade dessutom lunchdate med Page från gravidtråden =störtnajs!

Nu har jag skickat maken att handla mat - jag är DÖDSTRÖTT! Imorgon ska vi hem till några kompisar i Örebro och umgås från lunch och framåt. Annars ska jag hänga vid datorn och fixa mitt dåliga samvete (föreningsjox).

• MrsO

Godmorgon!

har inte orkat läsa alla hundra sidor bakåt, men ser att ni är lika galna som vanligt!

Heja Zozo! Luxemburgiska! Kan en annan språknörd få en snabblektion när du är fullärd!?!

Hoppas ni har det bra alla, MrsO har haft en minst sagt påfrestande tillvaro den senaste tiden... en olycka kommer sällan ensam, ni vet... Men nu ser det ljusare ut och värsta stressen har lagt sig.

Dagens projekt är att hitta en födelsedagspresent till min kära mamma. Har INGEN ANING om jag ska hitta på??? Några idéer? Vad ger ni era mammor?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!