• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • viktualia

MrsO - min mamma brukar få grejer av typen "en dag med mig på stan i Sthlm, biljetter till konserter/teater (så att pappa och hon tar sig tid för varandra), böcker hon har önskat sig eller nån schysst pryl/klädesplagg..

åååå det är STRÅLANDE höstväder idag! Maken och jag ska hem till några kompisar och först äta lunch för att se dra ut i naturen tillsammans med dem och sen avrunda med middag hos dem! *mys*

• MuffinsTönt

Mrs O
    Grabben köpte ett spel till sin mamma i julas. Solitär, tror jag den heter. Sjukt beroende spel. Jag kan sitta evigheter med den varje gång jag är där.

Annars brukar jag göra ngt till mammsen. Hon har redan massa annat gojs.

• Telemarkgrrl

Hej tjejer!

Efter en sjukt busy vecka blev det äntligen helg - underbart!

Idag har vi bara varit hemma och städat och putsat lite och maken är nu ute och handlar det sista till kvällens middag. Det blir gräslökspannacotta med löjrom, whiskeymarinerad fläskfilé och sen alla tiders favorit, tarte tatin. Det där fläskfilén ska bli riktigt spännande, särskilt efter att Vickan sa att det var det godaste hon någonsin hade ätit.

Kul att se dig Mrs O!! Min mamma önskar sig alltid bara böcker så det brukar aldrig vara några problem.

Nu ska jag in i vår nyputsade dusch.

Fortsatt trevlig helg på er!

• MuffinsTönt

Tellis
    Du får berätta vad du tyckte om fläskfilen o min ide. Imorrn ska jag på ännu en middag. Ska li riktigt spännande!!! Funderar lite på vad jag ska ha på mig. En mintgrön knälång kinesisk kläning med fyrkantig krage eller en svart enkel knälång kläning med sidenbandsdetaljer (inkl djup uringning). Den svarta klänningen hade jag på senaste nyårsfest och den muintgröna sydde jag upp i vietnam. Det är en lite lyxigare trerättersmiddag där fokk har hyfsat snyggt, tycker jag iaf. Vad tycker ni?

• viktualia

tjoho!!

Telestubben - den där fläskfilén var det godaste jag någonsin LAGAT! Ätit häftigare grejer har jag nog, yrar tex fortfarande om en lammfilé på Källare Kronan i Kalmar....
    Hoppas det blev gott och att ni myste riktigt igår kväll!

Själv lekte jag chaufför när kompisarna, maken och jag snurrade runt i Öret igår för att besöka Oset och Rynningeviken! OTROLIGT mysigt i det vackra höstvädret. Kompisarna bjöd på ljuvlig mat och det var himla skoj att träffa dem.

Nu är det söndag och min "att göra"-lista är rätt lång.. men jox som ska fixas här vid datorn...

• Telemarkgrrl

Morrn morrn!

Jodå, middagen igår blev uppskattad av alla. Fläskfilén var okej men jag har godare fläskfilérecept så jag kommer nog inte att göra den igen. Men gästerna verkade nöjda iallafall. Och förrätten var en total succé, den kommer jag definitivt att göra igen!

Nu blir det till att försöka skaka ner frukosten, om ett par timmar blir det hotellbrunch med min kusin och hans fru. Och efter det - om vi orkar - ett besök på heminrednings- och designmässan i Älvsjö.

• viktualia

bra att det blev gott! förrätten lät mer kreativ än varmrätten, lät verkligen spännande med "salt" pannacotta. Det har jag bara ätit nån enstaka gång.

• Telemarkgrrl

Kreativt och kreativt - mat ska vara god, det är det enda kriterium jag har.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!