PANIK!!!!!!!!!!!!!!!!!
:) förlåt ....men jag läste ett inlägg från den 23e där ngn är upprörd över att folk startar trådar som startar med just ordet panik.. ..*fniss* och kunde bara inte låta bli...*fnissfnissfnisselifniss*:)
:) förlåt ....men jag läste ett inlägg från den 23e där ngn är upprörd över att folk startar trådar som startar med just ordet panik.. ..*fniss* och kunde bara inte låta bli...*fnissfnissfnisselifniss*:)
åhh ni tanter ärrr såååååååå gnälliga!
men tycker om er ändå!
hmmm
ja .........faktist!!!!
ngn som kan hjälpa mej med att hitta en bra fotograf ...
hur visste du det????
jodie.....
inte bli putt på söta lilla mig nu...här du kan få en godis
*sträcker över min påse med blandat gott*
Godis .. nu vaknar jag till liv ... *knycker oförskämt påsen*
Hus är kul! Visst är det mycket okul som måste göras .. men jag älskar vårt hus. Vi tycker dock att våra 190 kvm är lite litet för oss två ... Har bott i USA för länge ..
Liinda
Hus skaffar man för att få något som är ens riktigt egna... tror jag i alla fall
Hade jag fått välja hade vi nog byggt ett nytt hus, men här i sthlm-trakterna är ju t.o.m. tomterna svindyra Vi köpte ett hus som är byggt -46 och fullt beboerligt som det är idag. Tyvärr visade det sig att vi fått mögel i källaren (inget gick på försäkringen) och att vi skulle måsta byta ut golvet. So far so good... När vi rev ut det gamla golvet upptäckte vi att även reglarna för innerväggarna var murkna en bit upp.. alltså bestämde vi oss för att även byta ut dessa.. vad vi dock inte hade räknat med var att även innertaket skulle trilla ner när vi rev innerväggarna
Vid närmare inspektion upptäckte vi att rören till elementen, de som gick i grunden, hade börjat rosta sönder både inifrån och utifrån.. alltså rev vi även bort rören och bestämde oss för att byta ut hela rörjoxet när vi ändå bytte ut oljepannan till bergvärme. Nu är jag gift med en hantverkare... men lik f*rbannat tar allt en j*vla tid när han ska göra något hemma! De första åren gick det jättebra att få något gjort hemma. Vi dränerade huset, bytte till bergvärme och rev hela källaren.. men återuppbyggnaden har tagit lite längre tid.. mycket också för att jag blev sjuk och inte kunde hjälpa till i samma utsträckning som innan.
Men när vi är klara med källaren, vilket vi kommer att bli i år, så har vi en källarvåning som är precis som vi vill ha den
Även om man har ett nytt hus så finns det alltid en massa att göra med hus. Staket ska målas, rabatter fixas, gräs skall klippas och så för att inte glömma... dom där j*vla äpplena som ska tas hand om!! *mutter mutter morr morr*
oj vilken himla otur ni haft :(
urs.....
hantverkare kan måla staket äpplena ja det är ju inte tråkigt att plocka gräs tycker jag är vackrast när det får växa....
äh nu lämmnar vi hus frågan.....
vad ska alla göra idag?
jag ska på mingel på kontoret idag....hur bör jag klä mej?
Jag ska till Åland idag.. far från jobbet kl 12.
Mingel på jobbet. Du ska självklart ha på dig en strikt svart dräkt, skor med 20 cm klack (gärna sylklackar), ciggen skall du ha i ett sådant där långt munstycke, håret i svinrygg och så en chic kuvertväska/axelväska. Har du inte sådana kläder får du väl fara ut och handla det fort som attans
yllo
tack vad bra nu ska jag handla ....annars hade jag dragit dit i baggy jeans och en sönder klippt t tröja......
paniiik hur gör man en svin rygg.....måste jag slakta en gris?
Nej nej nej... inte en gris.. det är ett svin du ska slakta!! Sedan styckar du svinet och tar en bit av ryggen och nålar fast på ditt huvud
yllo
hua jag som är veg och allt....
jaja för jobbets skulle då
men var ska jag hitta ett svin NU?
måste jag sno på en bondgård lr nått?
tillägnad jodie:
en uppkäftig jävel...som jag