någon mer som gifter sig den 8 september??
tänkte höra lite hur ni skulle ha det på ert bröllop..
tänkte höra lite hur ni skulle ha det på ert bröllop..
Jag har precis varit och gjort slingor i håret så det blir lite mer lyster i frisyren
Annars känns det som det mesta börjar falla på plats, det stora som är kvar är sånghäftet (som är påbörjat), skriva ut vigselprogrammet och det svåraste bordsplacering och rim om alla 103 gästerna *puh*
Bara tre veckor kvar=)... tiden har ått så väldans fort.. hoppas att alla bitar har fallit på plats för er..
Det känns som det var ett halvår kvar för inte alls länge sedan! Tiden går så himla fort!
Jag anmäler mig till gänget! Ska ha festen på Sätra Brunn utanför Västerås och gifter mig i en fin liten kyrka 2km därifrån.
Jag inbillar mig att jag har koll på allt, men troligtvis har jag inte det. Vi kommer ha egen musik på CD så min m2b är stressad över att få till den perfekta mixen i tid. Själv jobbar jag med festhäftet och gästpresentationerna. Svårast är släktingar som man inte träffar så ofta.
I övrigt är mat, dryck, klädsel, ringar, övernattning för gästerna, kyrkan osv i ordning. Så även hår m.m.. Vi har dock inte bestämt vad vi vill göra dagarna efter bröllopet, har tagit två semesterdagar för en mysig "weekend" efter bröllopet.
Läser med spänning vad ni har för er och förhoppningsvis kommer jag på vad jag behöver göra (läste någon som skrev om slingor här ovan - kom på att det har jag glömt och ringde frisören direkt).
Whirlie: Välkommen i gänget!
Det är väl så att det är dem små sakerna som är lätta att glömma, såsom att köpa kaffe och kanske diskmedel *S*
M2b funderade häromdagen om vi skulle göra något sön-mån efter. Han hade kollat upp lite spa-vistelser, inte mig emot
Igår var vi och ställde ut borden, givetsvis såg det dumt ut med honörsbord med 3 tungor. Mannen föreslog att vi skulle pröva med 4 tungor i stället, och det blev mycket mysigare. Så nu får vi göra om borsplaceringen, men det borde gå fort eftersom vi redan vet vilka som skall sitta med vilka. Vi har ungefär 35 gäster kvar att skriva om, vi har 92 gäster + oss själva. Söndag natt åker vi till Tyskland för shopping, men jag är riktigt NERVÖS redan.... huuuh!
Vi el jag har nog det mesta under kontroll är oxå hyper nervös att jag glömmer någon liten men kanske ändå avgörande detalj.
Sitter oxå o pular med festprogrammen väntar just nu på att vi ska få klart bordsplaceringen så att jag kan göra dom färdiga. Den 30 aug ska sambon få sin svensexa o då kommer min tänra hit efter jobb så ska vi skriva ut o vika festprogramen samt göra presentaskarna klara till alla gästerna sen tänkte vi att vi skulle dricka lite cider under tiden men det får nog vänta tills vi e klara Jag har ju varit gravid/ammat de senaste 3 åren nästan så det e lätt räknat de få ggr jag druckit något med alkohål i så det kommer räcka att vi öppnar korken så blir jag snurrig
hej ni som väntar på den 8e sepetember!
Har aldrig chattat förut så om det blir lite fel ber jag om ursäkt! Gifter mig den 8e på gotland. Blir extremt stressad av hur bra ni verkar planera! Själv har jag ingen fotograf, inget program för vigsel eller fest! klänningen inte klar och brudtärnan vet fortfarande inte vad hon ska ha på sig..killen har inga skor slips eller skjorta. Vet inte vad vår vigselförättare ska prata om. Just nu känns det lite.. mycket.. skulle ogbehöva lite tips för programbiten, någon?
Heel,
Jag beställer mina trycksaker på www.kortdesign.se och där har de en wordmall för festprogram som du kan ladda ner.
ErikssonOVollmer,
Ta det lugnt med cidern, men ni kommer få en mysig kväll ihop du och tärnan. Jag har varken hört något om någon svensexa eller möhippa för oss....
Heel:
Vigsel- och festprogram finns det massor av här på BT. Sök på respektive ord i sökfunktionen så får du MASSOR med bra tips.