• gosigavevve

    någon mer som gifter sig den 8 september??

    tänkte höra lite hur ni skulle ha det på ert bröllop..

  • Svar på tråden någon mer som gifter sig den 8 september??
  • lottentotten

    Sådär, nu är alla 115 vigselprogram klara och inbundna
    Bara bordsplacering, rim om alla och sånghäftet kvar...

    Nu ska jag se till att få m2b i säng, han kommer ju bli väckt om några timmar *S*

  • Snart Johans  FRU!!

    Här är en till brud som gifter sig den 8 sep det är BARA 3 veckor kvar idag!! Tjoohoo. Jag var på inprovning med min klänning igår,kännds bra. Vi ska till vår restuarang idag faktiskt och kolla bröllopsdukningen...då det är bröllop där idag, får se hur det kommer se ut på vår dag annars är allt i stort sett klart, ska printa ut vigsel och festprogrammen.. Ringarna kommer nästa vecka..

  • ErikssonOVollmer

    Sov dåligt hela natten men till ingen nytta ingen hippa idag men blir nog nästa helg, helgen efter sen är det nämligen svensexa + att min tärna ska på en annan hippa den 1 så antar att man kan andas ut tills på torsdag kväll

  • Whirlie

    Värme och Heel
    Min sambo ville inte heller se klänningen förrens på bröllopsdagen, dock blir det några timmar före bröllopet för vi ska fotas innan. Köpte klänningen i en liten butik på landet (hade inte lust att springa runt i alla hysteriska butiker i Stockholm) och han följde med för att titta på herrkläder. Halvvägs upp i trappan kom han på att han SLAPP vara med mig och pova kläder (han hatar att handla kläder, även till sig själv men allra, allra mest när jag ska handla) så han mumlade något om det och pös ut igen. Sedan fick jag gå och hämta honom när jag var färdig *fnittrar*. Och när jag läser värmes inlägg känns det rätt.

    Värme - ta med dig en kompis och en digitalkamera. Be kompisen komma med konstruktiv kritik och fota frammifrån och från sidan. Då kan du i lugn och ro titta hemma på hur klänningarna ser ut - de är helt annarlunda än vad de ser ut i spegeln.

    Madde B - ursäkta att jag säger det men det känns skönt att du inte valde Brunnen. Hade nog varit mer nervös om det var 2 bröllop samtidigt, hade nog känts lite mindre personligt också. Dock hade de 4 bröllop 070707, vet dock inte hur det avlöpte riktigt.

    Alla som pratar hippa - jag vill vara med i gänget. De tog min m2b idag och han ska göra MASSOR av roligt. Jag har inte velat veta något i förväg eftersom jag har varit rädd att försäga mig. Ringde dock en av mina kompisar direkt när de hämtat honom för att fråga vad de ska göra. De ska åka speedway och någon båt-vattengrej, undrans om det var toobing eller något sådant? Sedan centralbadet och därefter fiiin restaurang. Sedan gissar jag att det blir party hela natten. HOPPAS jag la i rätt byxor och skjorta (svårt tycker jag att veta vilka byxor som sitter snyggt när man lixom ser dem i skåpet).

    JAG VILL OCKSÅ! Två helger kvar och jag har katastroftankar om att jag inte får något. Har ordnat möhippa till 3 av mina vänner så NÅGON borde ju engagera sig. Det jag tycker är jobbigast är att man inte kan prata med någon om hur orolig man är - det är ju deras jobb att låtsas vara ovetande och mitt jobb att inte låtsas om något. Tipps tack - hur gör ni??

  • Tess070908

    Jag fick oxå min hippa igår, skönt att det är över och man slipper ligga sömnlös nätterna mot lördagarna. Jag fick dansa line dance, en spamassage, och en underbart god middag.

  • grekens

    Halloj!!
    Blev hippad igår, har haft det absolut roligaste dynet i mitt liv:)
    Mina underbara vänner hade fixat allt heeelt perfekt.
    Började med att min blivandes killkompisar kom 8 på morgonen och förde ett j-a liv, jag trodde att dom skulle ta honom, blev ju något förvirrad för det gick liksom inte riktigt ihop med infon jag fått förut......
    Men sen kom dom ju, mina underbara vänner, de fixade en jättemysig frukost med allt man kan tänka sig o champagne, sen fick jag packa min väska... I ett par änglavingar, trollspö, slöja, rolig t-shirt med bilder på mej och dom absolut fulaste skor man kan tänka sig, har själv köpt dom på sko-uno för 15 år sedan, begav vi oss ut till bilarna och killarna körde oss mot waxholm.
    Där har dom hyrt en 51-fot stor segelbåt, vi skulle segla:) Heeeeelt underbart väder och bra musik satt vi och drack rosè vin, jag fick styra lite, sen hissade dom upp mej i masten, va skit högt, läskigt... Sen käkade vi en underbar sill lunch, med nubbe och nubbevisor, skitkul.... Efter 5 timmar ute på sjön kom vi till sandhamn:) Jag älskar sandhamn, där gick vi på aftersail, jag jag uppträdde lite på scenen, va marinerad i rosé vin vid det laget så det va inte så jobbigt;) Sen tog dom mej till spa´t och jag fick en underbar kroppsinpackning, vi bubblade lite och drack champagne sen gjorde vi oss i ordning.Dom sa att vi skulle till tältet där vi skulle sova så vi gick en promenad och då stannade vi vid ett jättefint hus på vägen, "ska vi kolla hur det ser ut?" sa en av tjejerna, då vad det där vi skulle sova, ett helt hus med utsikt över hamnen, fantastiskt:) Sen gjorde dom i ordning en brak middag med precis ALLT jag gillar i en salig blandning, vi babblade och garvade fram till tolv sen bar det ut på diskot, vi dansade som idioter och hade så himla kul, träffade så mycket roliga människor:)
    Somnade vid fyratiden i morse helt utmattad och lycklig, kan inte fatta att dom har gjort allt det här för mej, snacka om att man e lyckligt lottad:):):):)

    Va bara tvungen å skriva av mej, är så lycklig:)

  • annaomartin

    Nu har här varit tyst ett tag.
    Jag väntar fortfarande på min möhippa... Vet inte när det blir men det känns som att alla verka gå in för att förvilla mig...
    Har en guidening att hålla i i morgon förmiddag och jag har varit nästan säker på att det kommer att vara mina kompisar som står där.. men igår ringde svärfar och undrade om jag kunde åka med till en plantskola med honom efter guideningen...hmm man får se vad som händer..
    I eftermiddag ska vi försöka komma iväg till IKEA och köpa ljus och lite annat pyssel.

  • Whirlie

    annaomartin

    SKÖNT att det är fler än jag som inte fått hippa ännu. Igår fick jag för mig att jag nog inte får någon, mina kompisar har verkligen inte sagt flasklock och verkar bara bjuda in mig på "vanliga" saker. Min danskompis tyckte att vi skulle gå ut och dansa på hennes standardställe på lördag och en annan kompis tyckte vi skulle komma på kräftskiva nästa lördag. Så jag tror nästan inte att de bryr sig (fast jag hoppas ännu).

    Min sambo tröstade mig med att om det är så att de inte bryr sig så ska han TVINGA hit en av mina vänner och sedan ska de supa ner mig ordentligt med champagne. Han beräknar att det bör gå åt ungefär två flaskor inom loppet av två timmar för att jag ska däcka. Annars kommer de tvångsmata mig med croasanger också. Sedan ska de, i min fyllevilla, intala mig att jag har haft en jättetrevlig kväll med gänget. *skrattar* Guuuud vad jag garvade när han berättade det igår, och nu känns det genast mycket bättre.

    Berätta när du har fått!

  • lottentotten

    Ahh, hämtade min ring idag Nu vill jag bara ha den på fingret hela tiden *S*
    Har också köpt en gästbok (konstaterade att det blev lättare att köpa en än att fixa själv), köpt dekorväv till servetthållare och köpt tre meter tyll till rispåsar. Fick också lite hjälp av min mor o far idag på att komma på lite ord om våra gäster
    Nu ska här sovas, har tävling imorgon och på söndag, så det blir att tänka på annat än bröllop i helgen!

  • ceowyn

    Misstänker att jag blir hippad imorgon, en massa småsaker som jag "överanalyserat" tyder på det. Tyvärr känner jag att jag har en förkylning på G, har "kli i halsen" och nästäppa.
    Hoppas det går över imorgon OM det blir hippa.....

Svar på tråden någon mer som gifter sig den 8 september??