• gosigavevve

någon mer som gifter sig den 8 september??

tänkte höra lite hur ni skulle ha det på ert bröllop..

• Svar på tråden någon mer som gifter sig den 8 september??
  • Mrs Van Derkamp

Lottentotten:
    Hur mycket kostar champagne nere i tyskland t.ex gula änkan?

• lottentotten

Tess070908:
    Vi gifter oss i Klädesholmens kyrka och kommer ha festen i Rönnäng.

Mrs Van Derkamp:
    Det har jag ingen koll på, vi kollade bara in den som vi hade bestämt oss för och på den skiljde det inte många kronor mot i Sverige.

• Tess070908

lottentotten, Aha, där har jag aldrig varit men har en fd jobbarkompis som har stuga på Klädesholmen.

• lottentotten

Tess070908:
    Okey, jag skulle också vilja ha ett hus där men tyvärr. Får nog nöja mig med att gifta mig där *S*

• ErikssonOVollmer

Har varit i kontakt med ringtillverkarna o dom tror att vi ska få våra ringar tidigare än vad dom sagt när vi beställde. Så jag blev glatt överraskad hade förväntat mig motsattsen.
    Hur går det för er alla. Mycket att göra så här på slutet?

• värme

Mycket att göra hm...

Inte klart:
    Några av inbjudningarna (alla vet så klart att de är bjudna sen så där i april men de vill liksom ha ett fint kort)
    Program, bordspacering, Toastmaster
    Musik kyrka/fest
    Provduka (måste man det?)
    Tårta
    Hinderprövan (heter det så?)
    Och lite annat krafs som brudbukett, smink, hår, naglar, skor och så klänning förstås...

Klart:
    Ringar
    Lokal
    Kyrka (tror jag)
    Underbara vänner som är vana med våran obefintliga förmåga att planera.
    Och världens bästa blivande man!

• ceowyn

Hej alla glada.
    Hur går det för er med allt inför bröllopen? Snart är det dags!!!
    Sitter här med en jätte mind-map ful med saker att göra. Ritar över det som är klart med röd penna, men det är ungefär hälften av aktiviteterna kvar. Trots detta känner jag mig inte så stressad. Det viktigaste är klart:
    Mat - catering
    Kläder - min klänning ska jag flytta axelbanden lite på, mannens kläder är klara, sonen saknar skor och dottern saknar strumpbyxor)
    Just ja - underkläder till mig har jag inte köpt än!!!! Bör kanske ha såna
    Alkohol är klart (från Tyskland)
    Fotograf är bokad
    Transport är klar
    Bröllopsresan är inte klar. Ska åka 19-23/ på en weekend nånstans....Barcelona/Prag/New York....ahhhh....vi vet inte. Ska åka utomlands på badsemester hela familjen nästa år därför tar vi en lite kortare resa tillsammans nu jag och m2b.
    Band till festen är klart
    Håller på för fullt med trycksaker, sitter uppe halva natten och skriver gästpresentationer.
    Bröllopsnatten är bokad

Kvar att göra förutom en massa "plock" är att inhandla allt till festen. Till dukning, pynt, snittar, läsk, vickning, vaser och chipsskålar m.m.

Oj, det blev långt det här, säkert fullt med stavfel också, orkar inte kontrolläsa
    Hoppas allt går bra för er också.

Idag skiner solen - håller tummarna för vackert väder om ett par helger också.

• Tess070908

Vi skall provduka och ställa ut borden ikväll. :) Festprogrammen håller jag på med, samt bordsplaceringen är klar (hoppas nu bara borden kan stå som vi planerat...) I helgen träffar vi prästen, kantorn och solisten. Måndag hämtar jag klänningen o ringen, tisdag ansiktsbehandling. Ja, sen vad är det mer? Jo, alkoholen har vi inte köpt. Tror vi skall åka någondag nästa vecka till Tyskland. Igår postade jag hindersprövningen och namnbyten.. 24 dagar kvar!!!

• annaomartin

Snart är det bara 3 veckor kvar... Det känns riktigt häftigt att snart bli man och fru... Det känns riktigt lustigt att säga de orden!
    Vi sitter och pular med bordsplaceringen nu om kvällarna. Vi blir 94 st så det är riktigt svårt att få ihop det. Man vill ju att alla ska få roligt och trivas där de sitter.
    Ikväll kommer min mamma över och vi ska klistra askar.. Ska ha en ask med några dumle eller liknande vid varje plats och ha namnet på asken. Tror det kan bli fint.
    Sen har jag lyckats att få en dunderförkylning nu.. Fast det känns riktigt skönt! Då har man en anledning att greja hemma även om man inte är jättepigg. Och är man sjuk nu så blir man nog inte det till bröllopet också, och det är ju toppen!

Vad grejar ni andra med? Jag har bara bordsplacering och festprogram i huvudet så jag tror vi missar massa annat...

• ceowyn

Är prcis klar med bordsplaceringen! Tyckte det var tufft att få ihop det med 58 personer - förstår om du tycker det är svårt med 94 gäster annaomartin!

Börjar bli lite "stressad" för vi får inte träffa prästen förrän efter 20/8 då han är klar med alla konfirmationer. Hoppas bara att allt som vi planerat går att genomföra. Vill ha Forrest Gump-låten som inmarsch. Har fått noterna här på BT så vi hoppas bara att kantorn "vill" spela den. Som utmarsch vill vi ha Klinga mina klockor, den borde han/hon kunna spela tycker jag.
    Vilka in- coh utmarscher ska ni ha?

Svar på tråden någon mer som gifter sig den 8 september??