• gosigavevve

någon mer som gifter sig den 8 september??

tänkte höra lite hur ni skulle ha det på ert bröllop..

• Svar på tråden någon mer som gifter sig den 8 september??
  • *snuttan*

Jag vil tillägga att jag är syrian och min blivade är svensk. vårt bröllop kommer vara en blandning av dom båda kulturerna!!!

• Tess070908

Usch, jag har inte kontaktat någon för tårtan ännu... vilket dåligt samvete jag har. Skall ringa en konditor nu i morgon, bara jag kommer ihåg.....

• lottentotten

Nu har vi varit i Burg och köpt all alkohol, tog hela gårdagen! Vi hade inte bestämt vilket vita vin vi skulle ha till förrätten så det tog ju sin tid att hitta något som skulle passa, och som var från Sydafrika,men till slut så efter någon timme... Mycket vin och sprit blev det ial, är så himla svårt att beräkna till hundra personer!
    Annars har vi börjat skriva om alla gästerna, vårt OSA gick ut i söndags så nu har vi koll på de flesta ial, har några osäkra. Känns som det kommer ta låååång tid att få ihop något om alla!

• lottentotten

gosigavevve:
    Jag tror inte du kommer ha några problem att gå på din bröllopsdag om du nu inte opererar meniskerna precis dagarna innan bröllopet!
    Har slitit av båda korsbanden och jag kunde gå som vanligt efter en vecka!

• Mrs Van Derkamp

Åh vad härligt det låter med höstbröllop!Älskar slutet på augusti början på september.Precis vid skolstarten.Är sån härlig tid då.Friskt i luften.Dels blir ju sommaren längre så förhoppningsvis blir det ju sol på eran bröllopsdag.När jag gifter mej skulle jag välja slutet på augusti eller början på september.

• gosigavevve

det var ju skönt att höra att det förhoppningsvis blir bra.. ahh

• Tess070908

lottentotten, Får man fråga hur mycket ni köpte? Vi blir 94 pers med oss, och skall snart åka ner mot Tyskland. Mannen skall bara lägga in om en semsterdag...

• Tess070908

Jag fick tag i konditorn idag.. och han hade en bokning på en tårta på VÅRT datum. :( Men jag frågade om han inte kunde baka vår tårta på fredag eftermiddag och sen ha den i kylen tills lördag. Vi skall träffas i morgon så jag får hoppas att det löser sig.

• lottentotten

Tess070908:
    Vi köpte en hel del kändes det som, tog i lite på vinet för säkerhets skull... Och allt det andra också förresten.
    Det blev ial:
    14 flaskor mousserande vin till brudskålen
    14 flaskor vitt vin till förrätten
    11 BiB rött vin till varmrätten
    2 flaskor punch avec
    2 flaskor cognac avec
    2 flaskor baileys avec
    4 flaskor famous whisky plus två flaskor finare whisky till avec och senare kväll (de finare flaskorna tror jag m2b önskar att de inte går åt *s*
    3 flaskor vanlig vodka plus 2 flaskor smaksatt vodka till baren
    4 flaskor gin till baren
    4 BiB rött vin och 1 BiB vitt vin till baren
    10 flak öl
    24 burkar cider

Kändes fruktansvärt mycket när vi lastade på allt, helst för en annan som knappt dricker någon alkohol längre. En BiB får vi jämnt slänga för att den blir dålig... Går åt kanske fem vinflaskor per år i detta hushållet...

• Tess070908

lottentotten
    Tack för informationen, skall printa ut detta i morgon på jobbet. Vi kommer nog köpa lite extra, eftersom vi tycker det är gott att ha vin och öl m.m hemma. Vi får en hel del besök och det är alltid bra att ha något att bjuda på. :)
    Var gifter ni er?

Svar på tråden någon mer som gifter sig den 8 september??