• LKU

Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2

Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
    Varmt välkomna flickor

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
  • helenekl

www.necroticobsession.com/gothname.html

jag skrattar ihjäl mig! har jag redan skrivit in det här eller var det på gamman?

i annat fall, skriv in ert för- o efternamn så får ni se vad ert gothiska namn skulle bli:D:D:D:D:D jag skulle heta "Twisted Whiskers" haha! :D

• Princessdiamond

ja, så den är det liiiiite svårt till jul, å liiite svårt till påsk, midsommar osv..

antar att man måste bestämma sig att det inte är ok med undanflykter.. *säger hon som smaskar på en lakritsklubba* iofs så hade jag inga undanflykter.. jag fuskar helt enkelt lite, och hoppas att denna lilla inte skall gö så mkt, bara jag äter mindre av ngt annat.. :)

• Princessdiamond

inte *den... utan *sen

• LKU

Princess

I know, det finns alltid ursäkter liksom. Men häromkvällen hade jag och sambon ett snack var största "fällan" ligger gällande MIG och kom fram till att det är småätandet på kvällen. På dagarna håller jag mig till frukost, lunch och middag, och INGET därimellan, men sen går det åt skogen när det blir kväll... lite te och macka... och så rätt som det är en glass... lite nötter... och en tallrik fil... och så där håller jag på och jag har verkligen inte tänkt på detta själv, hur dumt det än må låta! Så nu är det slut-ätet på kvällarna bortsett från ett REJÄLT kvällsmål runt 20.00 så man blir MÄTT och inte behöver äta något mer innan man går och lägger sig runt 22-23. Alla funkar ju olika och allas kroppar är olika så det gäller ju att hitta det bästa sättet för en själv, men jag måste äta på hyfsat regelbundna tider och kan absolut inte köra bantning typ äta någon soppa i en månad eller byta ut måltiderna mot såna här "Nutrilett" o dylikt, då svimmar jag. Jag måste ha riktig MAT. Men man kan tänka på att välja ett bättr alternativ gällande smör, bröd, ost etc, och faktiskt begränsa sig att inte äta godis mer än på helgen (fre, lö, sö) ja knepen är som sagt många men mitt mål är att hitta en ny livsstil som funkar så man stannar kvar i drömvikten när man väl gått ner!!
    All lycka till till dig från en som också kämpar...

• Fru Henax

"Vicious Mistress" anmäler sig till tråden! Låter onekligen aningens häftigare än Henax!

Usch... prata inte om "kosthållning"... får typ ångest! Inte för att jag väl gått upp i vikt direkt men jag börjar känna mig sunkig!
    Igår blev det 1 macka och kaffe till frukost. Mellanmål blev en kexchoklad. Lunch bidde en glasstrut. Och till middag blev det pizza, vitlöksbröd och läsk!!
    Hmmmmmmmmm, knappast ens i närheten av kostcirkeln va?!
    Iofs ser väl alla dagar inte sååå illa ut men nära nog nu under semestern!
    *tackar min lyckliga stjärna och mina gener för en bra ämnesomsättning*
    Idag har det hittills blivit en cheeseburgare och en chokladdonut från donken...! Och några "Marianne"!!! *hatar Danmarksbåtarnas utbud*

Jaja, kanske man ska ta tag i detta?! EFTER SEMESTERN!!!!

PS! love U sticker till LV på lördag tror jag! *avundsjuk, jag är så avundsjuk*

• LKU

Fru Henax

Jamen du fick i alla fall ett COOLT namn, jag fick heta "FREAK", tack för den liksom

Som sagt, det är liiiiite svårt att banta på sommaren... Hatar ordet banta usch. Och hur gott är det inte med lite vin då till grillat?? och så är det varmt och då vill man ha glass... och när det varit varm en dag så får man lätt lite saltbrist och vill ha... chips på kvällen... Jodå, jag vet precis hur det där funkar. Går käpprätt åt...
    Näe uschia mig för allt vad kroppar och kilon heter känner jag just nu

Tack för briefingen angående love U:s avresedatum!

• Princessdiamond

nä, gudarna ska veta att det inte är lätt..
    men faktum är att jag tror att jag hittat vad som funkar för mig..
    jag tillåter mig att fuska mitt i veckan, men jag har lärt mig att bara ta lite.. innan körde jag linan ut om jag väl hade börjat.. så en liten kaka blev både glass pizza osv..
    nu kan jag ta bara den där kakan, och det är bra :)
    sen försöker jag äta kvällsmat vid 6, aldrig senare än 7..
    och jag försöker äta mindre..
    dessutom gör jag 100 situps om dagen och så har vi ju precis skaffat hemmagym och motionscykel..

• LKU

Provade igen....
    och nu fick jag heta:

LIQUID SKIN!!

Bra mycket bättre än FREAK i alla fall

• Fru Henax

lku!!! mitt förnamn och mitt gamla efternamn (det på s!) blir... liquid skin?!?!?
    vad är oddsen för det???

:-d du och jag, lku!!! :-d

• LKU

Ja men det är ju toppen!
    Det är precis det jag menar, receptet (i dubbel bemärkelse) för att lyckas är just att hitta vad som funkar för DIG!!

Jag känner, bara efter att ha testat några dagar, att magen inte alls var lika uppsvälld efter att ha ätit ETT lite större kvällsmål, istället för lite smått och gott flera gånger under kvällen. Sen kan man inte äta för sent för då går det ju omöjligen att sova, men typ vid 19-20 snåret. Och med lite större menar jag kanske en tallrik yoggi och en, två mackor så man står sig liksom, sen välja GROVT osötat bröd till exempel och köpa lite mager ost etc. Ja som jag var inne på förut.

Min kille har jobbat som personlig tränare och lärt sig en del om detta och han sa en bra sak jag inte tänkt på, han sa såhär:

"Istället för att läsa dig trött på alla GI-rapporter etc och tro att du måste SKIPPA massa saker, tänk på NÄR och HUR du äter istället. (som i mitt fall med småätande som ersatte ETT större kvällsmål) Tänk också tillbaka på någongång i livet när du mådde som bäst, kände dig stark och sund och hade din drömvikt. Hur åt du, levde du då? "

Detta fick mig att tänka till rejält eftersom jag ALDRIG bantat eller något förut, men däremot tränat regelbundet och så insåg jag iGEN att fällan var kanske inte den jag trodde....

Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2