• LKU

Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2

Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
    Varmt välkomna flickor

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
  • anne på grönkulla

Ja, kanske finns det en sån enkel förklaring - som att jag lever illa och behöver t ex äta bättre för att må bättre. Jag tror att det är en hel del yttre stress också just nu - som jag har svårare att rå på...

• Rosenhaga

Anne, det låter som att du har koll på vad det är. Kanske kan du få lite hjälp om du kör vitamintillskott ett tag? Det ändrar ju inget i grunden men kanske gör det mer uthärdligt?

Själv märker jag en skillnad när jag gjorde vissa mindre förändringar i kosten men faktiskt redan när jag började med tillskott av B-vitamin, magnesium och zink så hände det en massa. Det var för mig, men kan gälla även för dig. Eller så kanske du rentav har järnbrist? Något så enkelt som blir så jobbigt.

Jag bytte faktiskt ut min teflonstekpannor och grytor till gjutjärnspannor igen för något år sedan. Låter galet men det har effekt och var en enkel åtgärd.

• Rosenhaga

Det sistnämnda med pannorna förutsätter ju att man lagar mat och inte kör take-out. :)

• Cantaton

Rosenhaga, hade ingen aning om att stekpannorna kunde spela roll!? Jag som avskyr att diska gjutjärnsstekpannor, det är verkligen något av det absolut VÄRSTA jag vet. :o Jag har en 25kr-IKEA-teflonpanna ;) Såna där riktiga grejer får jag införskaffa när jag inte är student :)

• Rosenhaga

Cantaton,
    Jag tyckte som du tidigare men så mindes jag min farmor och hennes stekpannor och grytor. En gjutjärnspanna blir bara bättre och bättre med åren och är himla lätta att diska - om man aldrig använder diskmedel för då förstör man.

När pannan är varm kan man hälla i ljummet vatten och låta stå tills efter middagen, sedan är bara att vispa ur. Om pannan är kall så häller man i ljummet vatten och låter stå, sedan är bara att vispa ur. Smörj in den inuti med lite olivolja eller rapsolja efteråt på en bit hushållspapper så blir den blank och fin.

• Fru Henax

*bestämmer mig omedelbart för att plocka fram och damma av min gjutjärnspanna när jag kommer hem*

• LKU

Hej alla flickor!

Hoppas ni har sovit gott och har en rikigt bra torsdag! Här är det lite att göra i dag, städa bland annat. Satt även uppe i går och surfade på jobbsajter och hittade faktiskt några riktigt intressanta... ska sätta mig och kolla närmare på dom i dag

Rosenhaga
    Tack för superbra tips angående mat och matlagning. Hade ingen aning om detta med gjutjärnspanna Äter kosttillskott, men har också hört att just magnesium ska vara bra. Alltid så härligt med bokleverans. Jag hoppas på att jag får mitt lilla paket från bokus i dag.
    Kram

Cantaton
    Jo det skrevs en hel del i går Roligt att du vill läsa i kapp i alla fall, annars kan det ju hända man missar något och det vill man ju inte Hoppas du får gå lite tidigare från jobbet idag när du var där så tidigt som 06.45 och att det går bra på repningen

• LKU

Fru Henax

Yo Frun!
    En dag kvar då...
    Känns väl typ...
    eller vad säger du
    Have a nice day
    Kram och

Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2