Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Cantaton
Tack gumman! Och nu dök det upp ännu en söt flicka, en syster till en av mina bästa vänner som jag inte hade en aning om att hon var reggad
Inser att jag låter som ett litet barn på julafton, men who cares????
Det är ju så KUUUUUL!!!!
hej på er.. trodde jag skulle hunnit in tidigare men det kom massa annat i vägen.
Låter som alla haft en skön helg med mys och sång :)
Gårdagen var trevlig, kom lagom många hit på middag, vi gjorde fondue något som jag aldrig ätit, men det var gott och spännande. Sedan hade vi massa annat gott att äta på också. Men dom sista gick vid 02 tiden så då stupade vi i säng. Och nu har alla fått veta om den lilla bönan i magen så det känns skönt. Går snart in i v 15 så det går fort :)
Idag på sambons födelsedag har vi mest slöat, sambon bakis och jag trött. Städat lite och sedan sett på lite repriser som jag missat under veckan. Var ute en liten sväng i solen och handlade och sedan hem och lagade middag. Blev japanskt yakiniku. tunnt skivad entrecote med sesamfrön, soja, purjolök .. Mumms.. Första gången vi gjort det själv blev mkt bra.
Ingredienser 4 port.:
500 g entrecôte, rostbiff eller fransyska
1/4 purjolök
2-3 msk vita sesamfrön
persilja
majs- eller rapsolja
Marinad:
en tumstor bit ingefära
1 dl japansk soja
1-2 msk strösocker
portvin (kan uteslutas)
Tillbehör:
morötter
Så här gör du:
Köttet till yakiniku måste skivas tunt. Enklast är att frysa köttet någon dag innan det ska tillredas. Ta sedan fram det och skiva det halvtinat, så är det lättare att handskas med. Skär purjolöken i mycket tunna skivor. Riv ingefäran fint och blanda ingredienserna till marinaden i en liten skål. Doppa de tunt skivade köttbitarna i marinaden och lägg dem i ett lager i en djup tallrik. Strö sedan över lite purjolök och sesamfrön. Upprepa proceduren tills köttet och purjolöken är slut. Låt stå i några minuter. Värm stekpannan, häll i lite olja och stek sedan köttet snabbt. Lägg upp det på ett serveringsfat och garnera med persiljekvistar och sesamfrön.
Nu skall jag krypa ned i sängen och sova.
ses imorgon. kram kram
Fru Någongång, vad mysigt det låter. Sov så gott!
Fru Någongång.
Lät som en helmysig, rolig och trevlig fest och en skön söndag som "dagen efter" även för gravida
Maten lät MUUUUUMS!!!
Sussa gott min vän. Kramar
Ser att båda LKU, SFL & Euro är inloggade, så försöker sparka igång tråden lite
Cantaton; heeeeeeeeej! Skönt att höra att det gick bra
Mindre kul med huvet! *blåser bort det onda så gott jag kan*
Gamman heter numera gamman av den anledningen att det inte är ett bröllopsforum utan det är det oxå men även prat om familj,livstilar,musik (me love ), sjukdomar,husköp,framtidsplaner.....ja du vet....hela kittet!
Men med skillnad mot BT o FL så är känslan där familjär (som jag sagt så många ggr tidigare )
Jag trivs jättebra där och de jag har värvat har stannat....utan två just för känslan som är där.
Men det är tur man hittar nåt man trivs med, det är huvudsaken
Nu ska jag svara på massor av mail som dykt in idag..många har mailat mig på min hemsida!! :-0 spännande!
Tusen kramar till dig o er andra!
LKU: skönt med höstpromenaden
Hoppas du kan fortsätta så nu o få må bra!
KRAMAR
SFL, låter mysigt med Gamman, men jag ska inte bli aktiv på fler sajter nu Det tråkiga är att min favvosajt legat nere sedan i somras... Den lär väl aldrig komma upp igen, så länge som den legat nere. Haket - skribentforum.
Mm, den där ilskna huvudvärken. Var kommer den ifrån liksom? Hela dagen försvann ju med den. Har fortf. huvudvärk, men inte lika illa, men nu är jag ju alldeles för trött för att orka skriva något vettigt på hemtentan... :/
Lycka till med mailandet
Hej flickor!
En ny vecka = nya resor! Den här veckan är helt sanslös. Idag är det lugnt, men imorgon eftermiddag åker jag till Norrköping, möte där under onsdagen, hem onsdag kväll. På torsdag har vi möte här hela förmiddagen, på eftermiddagen är det personaldag följt av personalfest på kvällen och på fredag morgon åker jag till Berlin, och kommer hem vid midnatt!
Så jag hoppas ni förstår om jag inte är här så mycket de här veckan!
Cantaton, ledsen att jag inte var med och sparkade igång tråden. Tror att jag bara var inne och kollade vad som skrivits innan jag gick och la mig. Var lite trött igår, så jag orkade inte skriva nåt. Hoppas huvudet är bättre förresten!
Till er andra: Hoppas ni får en underbar vecka! Jag kanske tittar in och läser lite då och då, men jag tror inte att jag kommer skriva så mycket. Ha det gôtt!
Förresten, om det är nån som vill se min klänning från Dirty Dancing-festen, läsa om mina äventyr i Strasbourg, se ett par nya boots jag köpt eller få inspiration till en höstmiddag modell lyx, så finns allt detta att läsa på min blogg!
Euro, vad fin klänningen blev! Vaddå hafsverk liksom...!? Det där hade inte jag slängt ihop på två kvällar.
Låter som en flängvecka för din del. Ta vara på de egna stunderna. Och ha kul :) Själv ska jag sitta hemma i min lägenhet och skriva hemtenta.