• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • burken

Thailand låter ju inte så där jättetråkigt. Vart? Har bara varit i Hua Hin, och då vart vi sjuka på löpande band så minnena är så där roliga. Mamma låg inne på hospitalet ett par dagar tom.

Hur gamla är ungarna då? Vettigt att låta dem jobba för brödfödan. Själv började jag sommmarjobba sommaren till 8:an tror jag bestämt det var.

Vi åker till Italien/Frankrike direkt efter stora dagen! 4 veckor kvar! Minus 2 dagar

• Yllo

Vi ska bo i HuaHin. Har kompisar som har hus där så vi bor gratis hos dem Sedan har vi även planerat att vi ska vara i Bankok några dagar också.. och då blir det att bo på något fint hotell.

Snorungarna (det är inte mina utan makens) är 15 och 17 år gamla! Jag anser att dom verkligen har åldern inne för att börja sommarjobba och slita ihop till brödfödan, speciellt 17-åringen som inte längre får barnbidrag under sommaren.
    Själv började sommarjobba vid den höga åldern av 8 år Riktigt kul att tjäna egna pengar samtidigt som man tidigt lärde sig att mödan kommer före lön

• Kristina07

Tror att man måste vara 15 för att sommarjobba på riktigt nu. Det är mycket hårdare regler för ungdommar nu än det var när vi jobbade. Jag har tex. alltid sommarjobbat på bygge och nu är det många firmor som inte tillåter någon under 18 av säkerhetsskäl.

Tycker annars det bara är fördelar med att sommarjobba. Man växer enormt, och att få egna pengar är ju inte fel det heller...

• burken

Håller med föregående talare. Allt blir så mycket roligare om man får handla för sina egna pengar. Det är sådant respektlös leverna på dagens ungdomar och värdet av pengar.

Filosoferar kring detta ämne mycket. Tänk på all skit man köper och all skit man drömmer om att köpa. Hur mycket av det behöver man egentligen. *När man kan lägga pengar på bröllop och vikta detaljer*

• Kristina07

Ja herreminje....

Sprang febrilt och letade örhängen till bröllopet i en månad. Visste precis vad jag ville ha, och hade jag hittat dem hade jag nog köpt dem vad det än kostade. Som tur är hittade jag inte de "perfekta" men ett par väldigt nära för 69 kr på Åhlens. *asgarvar*

• burken

Själv börjar jag få ångest för smyckevalet. Skall ha jätte-fina örhängen som min mormor fick när min mamma föddes. (Mormor finns inte mer) De är visst värda en hel del fick vi reda på. Hur som helst, de är i silver och jag har inga silversmycken! Men så fick jag ju göra ett fint litet silverhalsband på min hippa som blir kanon till. MEN armband då? Får man ha guld där? Har mina favvisar som jag väldigt gärna vill ha.

Hm,,,,,,,,, allt har pärlor i sig så det finns ju iallafall en röd tråd. Men så såg jag någon bild med en tjej som hade likadant halsband och armband som vart så himla fint! Har inte tid eller råd eller ork eller lust att ge mig ut på stan och fixa sådant. Smycken är egentligen inte min grej. Eller allt lulllull runt detta bröllopspektalt, men än så länge har det varit förbannat roligt och smittad har jag blivit. *Tittar stolt på mina långa fina nyfilade naglar, som aldrig annars filas på* Köpte ett nytt nattlinne för att ha på b-resan. På NK! Sexigt för att vara mig och SNORDYRT! någon måtta på dumheterna kanske det får vara

• Kristina07

Men burken, inte kommer du få ha något nattlinne på bröllopsresan. Glöm den tanken. Lämna tillbaka nattlinnet och köp ett fint armband.

Vad har du för ringar? Guld eller silver?

Jag gillar bara rödguld så för mig var det jätteenkelt.

• burken

Guld. Jag är verkligen oxå en rödguld tjej. Alla mina smycken är av denna sort. *Fundersam* Om nu allt annat är så perfekt så kanske man måste ta tag i det där. *Bröllopsnerner som kommer fram*

Jasså du tror inte att jag får användning av mitt fina *läs dyra* nattlinne. Dumt! Lura mig så där! Dumma Dumma NK!

• Yllo

Det där påminner mig om en incident som hände förra sommaren mellan min man och hans dotter (idag 17 år).
    Vi var på Tullingemarknaden och ungarna hade varsin 100-lapp med sig (min man hade dom dock i sin plånbok för att inte ungarna skulle slarva bort den på vägen). Framme på marknaden säger dottern att hon ville ha pengar. Hon får sin hundring och sätter sprätt på den i 190 knyck! När pengarna är slut så kommer hon och säger att hon nu vill ha SIN hundring!! Maken ruskar på huvudet och säger att hon redan fått den.. då utbrister jäntan "VA?? Var det där mina pengar?? Men varför sa du inget.. hade jag vetat att det var mina pengar hade jag ju inte köpt så mycket skräp!!" *asg*

Smycken ja.. Jag älskar smycket i både rött guld och vitt guld. Däremot tycker jag inte om att blanda rött och vitt! Visserligen kan jag utan problem ha mina vigselringar i rött guld på vänster handen och vitt guld i övrigt.. men absolut inte på samma hand!

Burken: Varför inte köpa ett silverarmband med pärlor? Eller varför inte skippa armbandet helt och hållet
    Ja, du blev helt klart lurad med ditt fina nattlinne.. Du kommer inte överhuvudtaget att använda det mer än de 10 sekunder det tar för din nyblivna make att slita det av dig (och på kuppen kommer han att förstöra det)

• burken

Förstöra det?!!!! Nej du!

Får väl spara det till lämpligt tillfälle då! För fint det var det!

Rolig historia med pengarna. Ungar! Men jag känner mig nog lite naken utan armband. Fast det är klart jag har köpt en sådan där liten -"påse" i fint tyg som jag skall ha lite som handväska, det kanske får räcka helt enkelt. *klurar* *klurar väldigt mycket*

Borde med andra ord lagt pengarna på armband i pärlor istället för mitt nya fina NK-linne... *jag vill väldigt gärna glänsa nu*

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!