• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Yllo

Kaffemoster: Nja, helt ute med ljusa slingor är det väl inte... Själv påtar jag dit lite guldfärgade (och röda eller ljusbruna)varje gång jag är till frissan

• Kristina07

Hej Kaffemoster!
    Jag bodde 10 år i USA och varje gång jag kom "hem" kände jag mig så "ute" i modeväg.

Bodde i en småstad och kom till Stockholm som kusinen från landet.

När jag flyttade tillbaka till Sverige tog det flera år innan jag kunde förmå mig själv att klä mig i dessa hypertighta toppar och stretch jeans. Nu när jag besöker USA ser jag att jag är klädd som de flesta tonåringar där. Mina gamla vänner tycker jag ser utspökad ut.

Kul detta med modet världen runt.

En annan kul grej är att i USA klär du upp dig på jobbet och har en mer avslappnad klädstil på helger. I sverige är det tvärt om.

• Yllo

Jösses! Då måste jag vara helt "ute" Jag vägrar att sätta på mig tighta toppar och stretchbyxor Nääää tacka vet jag ordentliga byxor som går ända upp i midjan och med lite vidd i samt luftiga toppar som inte sitter som ett andra skinn och avslöjar varenda en extra valk som smugit sig på kroppen med åren

• Kaffemoster

Skönt att höra att det inte bara jag som känner så här .. Tyckte att jag hade ärtat till mig sist jag var hemma .. men ack .. Nu är det visst inne med tights och tunika .. Som Kristina07 sa .. det är ju bara fjortisar som klär sig så här i USA ... det enda modet som hålls uppe här verkar vara brudklänningar :)
    Fördelen (kan ju diskuteras om det verkligen är en fördel) häröver är ju att man kan ha sina kläder tills dom slits ut för det är inte direkt något mode för oss "äldre" (äldre=över 18) .. Fast då får man ju istället dåligt samvete för att man slänger kläder som man bara tröttnat på ...
    Jag har gått ned en del i vikt, så nu kan jag göra mig av med en massa trista plagg .. Favoriterna syr jag in ;)
    Går jag ner lite till så kan jag handla Sverige kläderna på ungdomsavdelningen, eller shoppa i Sverige .. Fast då är ju säkert kläderna helt ute nästa gång jag kommer på besök .. Får se till att gå ned mycket mer i vikt så jag kan låna syrrans utsyrslar när jag är hemma :)

• Yllo

Hihihihi.. jag har mina kläder tills dom rämnar av ålder och användning Jag bara avskyr att gå och shoppa så för mig passar det utmärkt. Däremot märker jag ju på styvdottern som spenderar hela sitt studiebidrag varje månad på kläder! Har också märkt skillnaden mellan tonåringar och "vuxna". Vi tvättar inte sönder våra kläder på samma sätt som tonåringarna gör. Dom byter ju kläder 3-4 ggr dagligen och slänger allt i tvättkorgen Förra gången ungarna var här och jag skulle tvätta så hade jag 6 par av grabbens byxor i tvätten (han hade varit hos oss i 4 dagar). Hur i hela friden hade han kunnat skita ner 6 par byxor på den tiden? När jag synade byxorna närmare så var dom ju helt rena.. inga fläckar ingenting.. Varför tvätta dom då?

• Kristina07

Joooo.... men jag har kvar det amerikanska tänket vad gäller tvätt. Fattar inte som mina föräldrar som använder samma kläder nästan en vecka.

Sen vädrar de och använder dem igen *rys*

Mina barn skitar ner sina kläder på en dag. Tror de är sponsrade av Ariel
    *tittar surt efter Ariel-gubben i tvättstugan*

• Kaffemoster

Här i USA kan man inte komma i samma kläder två dagar i sträck. Och banne mig om man inte duschar 5 ggr om da'n ...
    Fast sällan möter man någon här som luktar svett .. vilket jag tyckte att det var alltid någon på jobbet i Sverige som gjorde ..
    Och visst klär folk upp sig på jobbet. Kanske inte så värst mycket i mjukaru gruppen där jag jobbar. Men hur dom än klär sig på jobbet, så när det är fest, åker gamla shortsen och urtvättade gratis-reklam-T-shirten på ...

• burken

Fler som har varit i USA med andra ord. Vilka tider det var! Själv befann jag mig strax utanför New York i lite mer än ett år, fast det är några år sedan nu. Bevarar minnena djupt i mitt hjärta. Dock är jag inte så där jättemodeintresserad så jag kommer inte ihåg så mycket av det, förutom att det fanns massa bra sweatshirts och T-shirts, min favvis över allt annat.

Dock fanns det massa god mat och glass

• Yllo

Nja... jag skulle väl inte använda samma kläder i en vecka.. däremot byxorna kanske.. Om jag bara haft dom på mig på jobbet så anser jag inte att dom ska måsta tvättas efter några dagar Topp/tröja byter jag nog gärna varje dag (om det inte är en sticka tröja, men då har jag ju alltid någon kortärmad topp under som jag byter).

Lite ledbruten idag. Tjatade som en galning på maken igår om att jag promt vill att vi ska lägga in det nya golvet i helgen. Han kontrade med att det var så mycket prylar som står direkt på betongen nu att det inte skulle gå. Jag informerar honom om att det går fort att plocka undan all den där skiten och släpar med honom ner i källaren. Sagt och gjort. Vi stuvar undan allt som står mitt på golvet i vårt blivande gästrum samt att jag lyckas övertala honom om att slänga hälften av allt skräp som han samlat på sig Höll på till kl 20 när det var dags för Bridezillas

• a02270

Hej Tanter!

Jag har äntligen plöjt 76sidor med härliga inlägg.

Jag är dock "bara" 30, och får väl slänga till att jag äger 1st hackefors kaffeservice, med sockerskål, gräddkanna 12st kompletta kuvert och en ståtlig kaffekanna. Och även Linné kaffekoppar och fat 12st och 6st Linnéskedar.

Och ja jag broderar.

Jag har en fråga till er:

Är ni såna som tycker att det inte gör nåt att bäst före-datum har passerat? (gärna med nåt år eller så), och tycker att det går att äta ändå?

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!