• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Virvel

Akvavit

Tittade in här och såg bilden på klänningen du hade köpt. Kanonsnygg. Blev lite nyfiken på vad den kostar?

• Akvavit

Virvel,
    Visst är den fin :)
    Men dyr som sagt...13900 kr kostar den...trodde jag aldrig att jag skulle lägga så mycket på klänning, men när det är rätt så är det. Trivdes inte riktigt i många andra...

• Akvavit

Jaha, så sket sig större delen av vår planering....
    Kyrkan var bokad och festlokalen som är typ den enda bra inom många mils radie har varit på g, men inte riktigt velat säga 100% ja. De skulle byta värmesystem i vinter och kunde inte hitta någon hantverkare, men då de verkligen inte trodde att det skulle vara något problem för oss i slutet av februari har vi ju nästan räknat med den.

Vi skulle höras idag, och då visar det sig att skit i rörmokaren, nu har den andra familjen som äger boendet där bestämt att de ska stänga ner under vintern, så då kan inte heller festlokalen ha öppet. DEt ligger ju typ i skogen!
    Så helt plötsligt har vi ingen festlokal.

Nu funderar vi på att ha det här i Falun istället vilket inte var vad vi ville, och måste tänka om hela planeringen... *suck*
    Usch, jag blev jättebesviken, trots att de inte lovat något....

• Qozze

Akvavit: Fy vad trist! Klart man blir besviken, ni har ju tänkt på lokalen ett tag nu. Jobbigt att börja om med planeringen... Hoppas ni hittar en ny lokal snart!

Neppe: Vilken fin klänning! Satt faktiskt och tittade på tärnklänningar igår tillsammans med mina systrar. De föll för denna
    www.littlecoral.com/Bridemaids/c1/p4220/ML04&%2365293;New-Strapless-Pleated-Satin-Bridesmaid-Dress/product_info.html?osCsid=ada05ba765c7f92b7585fc0c387fac52

• Qozze

Oj, det blev en lång länk. Ni får klippa och klistra så syns det...

• Neppe

Qozze:
    Jätte fin klänning! Tänkte ni ha i den färgen?

• Qozze

Neppe: Eventuellt så blir det samma färg som på bilden, men vi ska bestämma det tillsammans när vi ses allhopa. Känns inte lika bråttom med tärnklänningarna på nåt sätt, fast det är säkert samma leveranstid.

Själv har jag hittat en ny favorit! Vad tycker ni om denna (antingen i ivory eller samma som på bilden)?

www.littlecoral.com/Wedding-Dresses-A-line/c10_19/p4189/MGS5090-New-Graceful-Sweetheart-Neckline-Satin-Wedding-Dress/product_info.html

Klipp in hela den långa länken i nytt fönster...

• vinterbrud -08

Qozze:
    Vi gifter oss i Gammelstad, Luleå. Håller på forska om att ha häst och släde efter vigseln. Skulle vara mysigt.

Har gjort en sida:
    lindamarcus.weddingannouncer.com/
    Förberedelser är det lösenord: linmar
    Någon fler som gjort sida där?

Har ni alla bestämt låtar till kyrkan ännu?

Längtar så, hoppas den här hösten kommer att gå fort!!

• Qozze

vinterbrud-08: Då lär det vara danska snösäkert för er del då. Gammelstad är ju jättefint, men det var evigheter sen jag var där.
    Vi har inte använt weddingannouncer, men det finns många andra som har gjort det. Vi håller på med en egen sida, men den är inte upplagd ännu. Kommer att lägga ut den lagom till när vi skickar ut inbjudningarna (i sept).

Vi har inte bestämt vilka låtar vi ska ha under vigseln heller, tänkte fråga några vänner om de vill sjunga och spela lite men har inte kommit dit ännu.

Det känns som om hösten kommer att gå snabbare än man anar. Det finns ju massor med saker att pyssla med.

Pratade precis med en av mina vänner. Hon är gravid och beräknat datum är två veckor efter vårt bröllop. Så tyvärr får man nog räkna med att de inte kommer vilket är jättetrist. Men jag skulle själv inte åka iväg 60 mil med två veckor kvar... Kommer i alla fall att skicka inbjudan till dem med så de vet att de är välkomna.

Svar på tråden Januari-Februari 2008