• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Qozze

Gotland: OK, då förstår jag. Mina systrar kräver dock lite mer kontroll än så. Vigselakten kommer de dock inte att få kontroll över, men däremot komma med bra tips!
    Vilka bra ideer har du haft för möhippor tidgare då?

jennysnartfru: Välkommen! Skoj att fler och fler hittar hit (även om vissa kanske har droppat av sedan starten också). Berätta gärna var och hur ni ska gifta er, det är så bra att få ideer från andra.

~vinterbrud~: Jag var också väldigt restriktiv i somras när vi anordnade möhippa. Både för att jag vet att den blivande bruden inte gillar pinsamma uppdrag på stan men även för att jag inte gillar det heller och inte vill bli utsatt för det när det blir dags för mig (tror inte jag kommer att "slippa" heller, och ärligt talat så vill jag nog gärna ha en liten hippa ). Visst är det många namn i listan, och flera verkar inte vara aktiva längre, men jag ville inte ta bort någon - de kanske kommer tillbaka senare när det närmar sig!

• T och U

Håller också på att planera en möhippa för en kompis som gifter sig nu i oktober. Märker att det är fler än jag i tjejgänget som vill ha en "snäll och mysig" möhippa utan en massa pinsamma upptåg ;) (vilket jag verkligen inte skulle gilla själv och vet att även denna tjej inte vill ha).

• Qozze

T och U: Det är så kul med möhippor! Speciellt att planera dem så att bruden blir glad.

• mysflikkan

Ändrade mitt datum i listan :)

080105 T och U (Västra Götaland)
    080105 abbie80 (Örnsköldsvik)
    080105 Bzzz (Dalarna)
    080105 jempan_ (Östergötland)
    080112 Lillgrisen
    080117 LasVegas08 (Las Vegas)
    080119 Malin46
    080126 Qozze (Åre)
    080126 Addiz
    080126 ~vinterbrud~ (Stockholm)
    080126 Baltasar
    080126 20080126
    080202 CmD
    080202 Offis
    080202 Gotland-08 (Visby)
    080202 LillHjärtat (Västernorrland)
    080202 Oz-080202 (Australien)
    080202 Vinterbrud-08 (Luleå
    080208 jenjacob (Vinslöv)
    080209 Miamaja (Vadstena)
    080213 Mysflikkan (Kungälv)
    080216 _golden_ (Gävle)
    080216 ja2007 (Strängnäs)
    080223 Akvavit (Dalarna)
    080225 c_t (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    0802?? Snöflinga76 (Kiruna)
    0802?? Skottdagen 2008 (Kiruna)
    08???? Jo79
    08???? Nyfiken brud 2007
    080308 Neppe

• jempan_

Hej på er!
    Har inte varit så aktiv i tråden än, men det är kanske dags att ändra på nu! Jag har börjat gjort inbjudningskorten idag, så himla roligt! Älskar att pyllsla men tar mig inte tid för det så ofta. Kanske lägger länk till lite bilder när de är klara!

• Gotland-08

jempan_: Vad roligt, klart du måste lägga upp bilder! Vi älskar bilder...

Nu har det gått fyra dagar sedan inbjudningarna gick ut och 50 st har tackat ja. Visst trodde jag att många skulle höra av sig och gratta men att så många redan har tackat ja är överväldigande. Så roligt!

Idag la vi in all info om resa, hotell, fest osv på hemsidan home.gamman.se/hakanhelena/index.asp&id=1526. Känns skönt att ha det gjort!

• Qozze

Hej igen jempan! Klart vi vill se bilder, är supernyfikna.

Gotland: Oj vad roligt att så många svarar snabbt på er inbjudan! Jag blir så glad för er skull! Hälften har alltså redan tackat ja?
    Jättebra hemsida ni har gjort, blir inspirerad att fixa vår klar med. Bra ide med fliken med önskelista. Vi kommer nog att göra något liknande.

Jag är så uppspelt idag. Jag har precis beställt min klänning!!! Och det känns så himla bra. Hoppas bara att den ser bra ut när den kommer med... Jag hade syrran till hjälp och vi satt och sållade bland alla mina favoriter. Till slut fanns det bara en kvar, denna (beställt den i ivory): www.littlecoral.com/Wedding-Dresses-A-line/c10_19/p4189/MGS5090-New-Graceful-Sweetheart-Neckline-Satin-Wedding-Dress/product_info.html

Vi har också satt datum för när inbjudningarna går ut. Skickas kring den 26 sept med OSA den 25 november. Och idag är det exakt 5 månader kvar till vi gifter oss! Nu börjar det kännas lite...

• Strawberryhoney

Hej alla blivande brudar.Har lagt denna i favoriter.Imorgon bokas kyrkan för vigsel 23 februari. Jag hoppas den är ledig då

• Qozze

Hejsan strawberryhoney och välkommen till oss vinterbrudar! Var planerar ni att gifta er?

• Strawberryhoney

Tack...

Vågar jag skriva det? vi bor inte i Sverige så Är lite hemlig ännu bland vännerna.
Svar på tråden Januari-Februari 2008